سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:40 - پنجشنبه 28 بهمن 1395

نماینده مردم اصفهان

اشتباه بزرگ، دل بستن به بیگانگان برای حل مشکلات اقتصادی است/ تزریق 16 میلیارد تومان اعتبار به واحدهای صنعتی تمام کار نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تزریق 16 میلیارد تومان اعتبار به واحدهای صنعتی تمام کار در حل مشکلات اقتصادی نیست، گفت: اگر ایران برای حل مسائل اقتصادی به بیگانگان دل بندد، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک در خصوص وضعیت اقتصاد ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در طول این 38 سال ما شاهد دستاوردهای بسیار فراوانی در زمینه علم، فناوری، نانو، هسته‌ای، تسخیر فضا و مسائل قدرت بازدارندگی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار موفق بوده‌ایم، افزود: از حیث اقتصادی اگر ایران برای حل مسائل اقتصادی به بیگانگان دل بندد، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حل معضل اقتصاد باید به 24 سیاست اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری عمل کنیم.

وی تأکید کرد: 24 سیاست اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری یعنی اینکه برای رشد و تولید ملی تلاش با مشارکت مردم و با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری داخلی و به کارگیری نقدینگی‌ها در مسیر پیشرفت اقتصادی کشور تلاش کنیم.

سالک با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری بسیار مهم هستند اما بسیار آن‌ها را ضعیف می‌بینیم، ادامه داد: اینکه 16 هزار میلیارد تومان به 20 هزار واحد صنعتی متوسط در کشور تزریق شود، تمام کار نیست، بلکه تنها بخشی از مسأله است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اقتصاد باید با استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت زیربنایی حل شده و به تحقق بپیوندد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضعف در اقتصاد دلایل مختلفی دارد، ممکن است مسؤولان به جای توجه به ظرفیت‌های درون کشور، نگاه خود را در کارشناسی اقتصادی، نگاهی بیگانه کرده باشند.

وی با اشاره به یکی دیگر از علل ضعف در اقتصاد ایران، گفت: برخی از مدیران باور ندارند که ایران در زمینه اقتصاد می‌تواند روی پای خود بایستد.

سالک در ادامه عنوان کرد: با اینکه 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و انسان تعجب می‌کند که چرا باید وضعیت اقتصاد این‌گونه باشد که برای حل این موضوع نیاز به یک برنامه‌ریزی و قدرت مدیریت بالایی داریم.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم که مسؤولان با استفاده از راهکارها و سیاست‌های مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، به وضع اقتصاد بهبود بخشند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.