سرویس: اجتماعی 08:00 - پنجشنبه 28 بهمن 1395

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد:

۶۷ درصد از جرایم موجود کشور در فضای مجازی است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ۶۷درصد جرایم ثبت شده در سال۹۵ مرتبط با فضای مجازی هستند که این امر باید مد نظر خانواده ها قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی موسویان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، ضمن ارائه گزارشی از آخرین شرایط کنترل جرایم رسانه ای و دیجیتال، ابراز داشت: بیشترین حجم جرایم رخ داده در فضای مجازی مرتبط با کانال‌های اجتماعی هستند لذا وزارت ارشاد در دولت یازدهم بخش اعظمی از تاکیدات خود را برای مقابله با این منظور به کار بسته است.

وی با بیان اینکه کارشناسان خبره به دنبال ایجاد فضای سالم و مفید در عرصه فضای مجازی هستند، افزود: وزارت ارشاد دغدغه خانواده ها را برای فعالیت رسانه های مجازی در خانه هایشان می شناسد و برای رفع آنها تمام تلاش خود را به کار می بندد که از جمله آنها ساماندهی فعالیت های مجازی است که برای این امر تا کنون چهار هزار و ۷۰۰کانال برای ثبت مجوز از وزارتخانه درخواست داده اند که صلاحیتشان در دست بررسی است.

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان اینکه ثبت نام کانال های مجازی در سامانه ساماندهی فعالیت شبکه های مجازی وزارت ارشاد به معنای داشتن مجوز برای محتوای این کانال ها نیستند، ابراز داشت: محتوای این کانال ها باید مورد بررسی و ساماندهی قرار گیرند.

موسویان با بیان اینکه ثبت کانال در فضای مجازی محاسن ویژه ای برای صاحبان آنها نیز دارد، گفت: علاوه بر نظام مند شدن فعالیت ها در فضای مجازی، با ثبت کانال شاهد ارائه مجوز فعالیت از سوی وزارت ارشاد به افراد حقیقی و حقوقی هستیم که این امر می تواند در راستای اشتغال زایی حوزه مجازی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی معافیت مالیاتی را از دیگر محاسن ثبت کانال های مجازی در سامانه وزارت ارشاد دانست و افزود: کانال های اجتماعی در صورت ثبت و ارائه مجوز از سوی وزارت ارشاد می توانند مشمول قانون فعالیت های فرهنگی شوند که این امر معافیت از مالیات را در پی دارد همچنین می توانند علاوه بر این معافیت، از تسهیلات ویژه تولیدات محتواهای فرهنگی نیز بهره مند شوند.

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد شرط ثبت نام کانال های مجازی در سامانه ارشاد اسلامی را داشتن حداقل پنج هزار نفر عضو، عدم عناد با جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام و … دانست و ابراز داشت: باید محتوای تمام کانال های ثبت نام شده بررسی شود تا در نهایت آمار قطعی تعداد کانال های مجازی مورد تائید وزارت ارشاد مشخص شود.

انتهای پیام/گرداب

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.