سرویس: اجتماعی 10:35 - پنجشنبه 28 بهمن 1395

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

پرداخت 70 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات حمایتی دانش‌آموزان با نیاز ویژه

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز ویژه در ۱۰ ماهه امسال، ۷۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات حمایتی این دانش‌آموزان پرداخت شد.

به گزارش اصفهان شرق، مجید قدمی با بیان اینکه 130 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: شاخص نظام آموزشی برای اینگونه دانش‌آموزان کیفی شده و توجه به عدالت آموزشی در مدارس دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه قرار دارد
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه به  ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه قرار دارد تصریح کرد: در این راستا امسال 340 میلیارد ریال برای جابه‌جایی دانش‌آموزان مدارس استثنایی تخصیص یافته است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان این مدارس بیان کرد: امسال 500 دانش آموز مدارس استثنایی در استان‌ها از طریق کنکور سراسری در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند و این مهم نشان از شاخص کیفی نظام آموزشی این دانش‌آموزان است.
قدمی با بیان اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی سه برابر شده است، خاطر‌نشان کرد: با توجه به جهت‌گیری دولت در رسیدگی ویژه به دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان با نیاز خاص شده به‌گونه‌ای که اعتبارات این سازمان در راستای افزایش خدمات آموزشی و حمایتی به دانش‌آموزان 3 برابر شده است.
اجرای طرح سنجش سلامت در کشور
وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت در کشور بیان کرد: عملکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این بخش موفق ارزیابی می‌شود چراکه بیش از 1.3 میلیون نفر  در سال تحصیلی جاری مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه 8 هزار و 520 پایگاه سنجش سلامت در استان‌ها فعال شد گفت: فرزندان و دانش‌آموزان عشایر امسال به‌صورت رایگان مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.
قدمی با بیان اینکه تامین نیازهای تجهیزاتی و آموزشی مورد توجه این سازمان قرار دارد تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز ویژه در 10 ماه امسال 70 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات حمایتی این دانش‌آموزان پرداخت شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سرانه اعتبارات برای دانش‌آموزان عادی 13 میلیون ریال است، افزود: سرانه دانش‌آموزان با نیاز خاص و ویژه حدود 2 برابر دانش‌آموزان عادی است که امسال این سرانه 25 میلیون ریال ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.