اصفهان شرق

گرایش زیاد زنان معتاد به شیشه/ فریب تبلیغ دروغین شیادان را نخورید

کدخبر: 126297
1395/11/28 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار کرد: این پلیس در استان اصفهان یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های تخصصی مواد مخدر در سطح کشور را دارا است و کارشناسان متخصص شاغل در این آزمایشگاه انواع آزمایش‌ها را بر روی موادهایی که کشف می‌شوند انجام می‌دهند.

سرهنگ سید تقی حسینی توضیح داد: هم‌اکنون بیش از 100 آزمایش به‌طور میانگین در هرماه به دستور مقام‌های قضایی در آزمایشگاه این پلیس انجام می‌شود که نتایج این آزمایش‌ها درروند پرونده‌های قضایی تأثیر بسزایی داشته است.

* جایگاه برتر آزمایشگاه مواد مخدر پلیس اصفهان در کشور

وی بابیان اینکه آزمایشگاه مذکور از جایگاه علمی برتری در سطح کشور برخوردار است اظهار کرد: مجهز بودن و استفاده از توان بالای کارشناسان در این آزمایشگاه باعث شده که پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان به دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها در صورت نیاز خدمات ارائه کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا مواد مخدر جدیدی تاکنون شناسایی‌شده یا خیر، گفت: مواد مخدر عموماً به سه دسته سستی زاها، توهم‌زاها و توان‌افزاها تقسیم‌بندی می‌شوند و تاکنون مواد کشف‌شده در این سه دسته بوده و مواد ناشناخته‌ای نداشته‌ایم.

سرهنگ حسینی گفت: اخیراً ماده مخدر جدیدی در یکی از استان‌ها کشف شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این ماده نیز جزو دسته سستی زاها بوده و ماده جدیدی نیست.

وی ادامه داد: خرده‌فروشان مواد مخدر برای جلب مشتری‌های خود یک سری ترکیباتی به هروئین اضافه کرده و اسم جدیدی روی آن می‌گذارند که این کار آن‌ها باعث بروز ایجاد خطر در بین مصرف‌کنندگان می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان بابیان اینکه پلیس زمانی می‌تواند این‌گونه مواد را به‌عنوان مواد جدید قبول کند که ترکیبات به‌کاررفته در آن‌ها ترکیبات جدیدی باشند که تاکنون چنین چیزی وجود نداشته است.

سرهنگ حسینی با اشاره به آزمایش‌های صورت گرفته بر روی هروئین‌های کشف‌شده گفت: یک نوع اسیدی در هروئین بکار می‌رود که بسیار کشنده است به‌طوری‌که اگر فردی ذره‌ای از آن را بخورد در همان لحظه جانش را از دست می‌دهد.

* هشدار در مورد مصرف قرص‌های ریتالین

وی بابیان اینکه قرص‌های ریتالین هم به دلیل اینکه جزو دسته توان‌افزاها هستند می‌توانند نوعی مواد مخدر محسوب شوند، اظهار کرد: برخی از افراد به خاطر یک باور غلط برای اینکه بتوانند بیدار مانده و بیشتر کار کنند از این قرص‌ها استفاده می‌کنند که در این خصوص باید نسبت به استفاده از این نوع قرص‌ها هشدار داده شود.

این مقام انتظامی، شیشه را شایع‌ترین اعتیاد در بین زنان معتاد عنوان کرد و گفت: اعتیاد زنان متأسفانه نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و فکر می‌کنم علت آن نیز تبلیغات دروغینی است که درزمینه استفاده از ماده مخدر صنعتی شیشه برای تناسب‌اندام و لاغری شده است.

انتهای پیام/صاحب نیوز