سرویس: غیر تولیدی 16:07 - چهارشنبه 27 بهمن 1395

مدیرکل ارشاد اصفهان:

یک‌چهارم جمعیت ایران کاربر بازی‌های رایانه‌ای هستند/ ایران پنجمین کشور تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در خاورمیانه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در این 20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای داریم که این تعداد معادل یک‌چهارم جمعیت ایران است.

به گزارش اصفهان شرق، حبیب رضا ارزانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار کرد: نگاه ما از ابتدا به موضوع بازی‌های رایانه‌ای یک نگاه تهدیدآمیز بود چرا که فکر می‌کردیم فرهنگ غربی را به داخل ایران وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه راهبرد به آینده بازی‌های رایانه‌ای از سه غالب نگاه منفعل، مدیریت بحران و راهبرد محوری خارج نیست، افزود: در ابتدای ورود این بازی‌ها به ایران نگاه منفعل داشتیم، پس از آن نگاه مدیریت بحران و امروز نگاه سوم در ایران حاکم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان به حوزه بازی‌های رایانه‌ای ورود پیدا کرد، تصریح کرد: موفقیت در این حوزه مرهون سه اصل شناخت و درک صحیح از مسأله، نگاه راهبرد محور و موضوع اجرا است.

وی با بیان اینکه در ایران 20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای داریم که این تعداد معادل یک‌چهارم جمعیت ایران است، تأکید کرد: ماهانه حدود 2 هزار میلیارد ریال برای خرید و ورود این بازی‌های رایانه‌ای به کشور هزینه می‌شود.

ارزانی با بیان اینکه 95 درصد بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار خارجی و 5 درصد آن‌ها ایرانی هستند، عنوان کرد: ایران بزرگ‌ترین بازار بازی‌های رایانه‌ای را در خاورمیانه دارد؛ باید با نگاه فرصت و تهدید به بازی‌های رایانه‌ای نگاه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش، پرورش فکر و تفریح و سرگرمی از فرصت‌های این حوزه و ترویج خشونت، ترویج فرهنگ غلط، ترویج مسائل غیراخلاقی، تخریب فرهنگ، تمدن ملت‌ها و اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای از مهم‌ترین تهدیدهای این حوزه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 5 درصد تولید بازی‌های رایانه‌ای داریم که در افق چشم‌انداز 1404 نظام اسلامی باید این آمار به 50 درصد افزایش یابد.

ارزانی با بیان اینکه دولت وظیفه هدایت و حمایت را در زمینه بازی‌های رایانه‌ای از بخش‌های خصوصی دارد، گفت: تولید بازی‌های رایانه‌ای ایرانی مطابق با فرهنگ ایرانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در ادامه اظهار کرد: ورود نظام آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و صدا و سیما به عرصه بازی‌های رایانه‌ای بسیار اهمیت دارد چرا که بازی‌های رایانه‌ای یکی از مهم‌ترین مسائل هنر صنعت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مدیران فرهنگی شناخت دقیق و درستی از حوزه بازی‌های رایانه‌ای ندارند، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی در راستای افق چشم‌انداز انجام گیرد.

وی با بیان اینکه خودباوری مهم‌تر از اعتبارات و مسائل مالی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای است، تأکید کرد: ایران ظرفیت بالایی در زمینه فناوری، نبوغ و عقلانیت از جایگاه والایی برخوردار است.

ارزانی با تأکید بر اینکه باید هویت ایرانی و داشته‌های خود را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: با ورود اسلام به مصر، سوریه و عراق زبان این کشورها تغییر کرد زمانی که اسلام نیز وارد ایران شد، آموزه‌های مقدس اسلام را در خود جای داد اما زبان ایران هیچ تغییری نکرد.

وی در پایان گفت: ایران به عنوان اولین کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در جهان اسلام و پنجمین کشور در خاورمیانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.