اصفهان شرق

مصلای امام خمینی میزبان 4 هزار حافظ قرآن/ برگزاری سوگواره یاس نبوی در 340 بقعه متبرکه استان اصفهان

کدخبر: 126250
1395/11/27 در ساعت 11:40

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حسن امیری در خصوص پنجمین دوره طرح ملی تربیت حفاظ اظهار کرد: این طرح از سال 91 با هدف تربیت 10 میلیون حافظ آغاز شد که تربیت یک میلیون نفر از آن به سازمان اوقاف و امور کشور واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 24 هزار نفر در استان اصفهان در این طرح شرکت کردند، افزود: برنامه اوقاف برای امسال تربیت 26 هزار حافظ حضوری و هزار و 500 حافظ به صورت مجازی بوده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 27 هزار نفر در استان اصفهان در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کرده‌اند که کلاس‌های آن با 780 مربی قرآن در سطح بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برگزار شده است.

امیری یادآور شد: 650 تن از مربیان قرآن این طرح دوره‌های ویژه‌ای در قم گذرانده‌اند و از حافظان قرآن هستند.

وی با اشاره به شرکت 23 هزار نفر در آزمون شفاهی طرح ملی حفظ خاطر نشان کرد: آزمون کتبی این افراد ساعت8:30 صبح روز پنجشنبه در 160 حوزه سطح استان برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه هم به صورت الکترونیکی در سایت اوقاف قابل دسترسی است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به بزرگ‌ترین حوزه این آزمون هم اشاره کرد و گفت: مصلای امام خمینی صبح فردا میزبان 4 هزار حافظ قرآن جهت برگزاری آزمون پنجمین دوره طرح ملی حفظ قرآن خواهد بود که در 11 رشته از حفظ یک جز گرفته تا حفظ کل و حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود.

امیری تفاوت آزمون امسال را با سال‌های گذشته در الکترونیکی شدن روند برگزاری آزمون دانست و اذعان کرد: برگه ورود به جلسه، تصحیح اوراق آزمون و اعلام نتایج قبول‌شدگان در سایت اوقاف و امور خیریه استان اصفهان قابل مشاهده است که با تجمیع 25 شهرستان استان نتایج تا نیمه اسفند در سایت بارگذاری شده و حدنصاب نمره در مجموع آزمون شفاهی و کتبی برای اخذ مدرک، 70 خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های اوقاف در ایام فاطمیه اظهار کرد: 8 الی 12 اسفند در 340 بقعه متبرکه استان اصفهان ویژه‌برنامه سوگواره یاس نبوی با بهره‌گیری 30 مبلغ از قم و 250 مبلغ بومی و راه‌اندازی خیمه‌های معرفت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/فارس