سرویس: غیر تولیدی 11:40 - چهارشنبه 27 بهمن 1395

معاون اداره کل اوقاف استان اصفهان خبر داد

مصلای امام خمینی میزبان 4 هزار حافظ قرآن/ برگزاری سوگواره یاس نبوی در 340 بقعه متبرکه استان اصفهان

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مصلای امام خمینی صبح فردا میزبان 4 هزار حافظ قرآن جهت برگزاری آزمون طرح ملی حفظ قرآن خواهد بود که در 11 رشته از حفظ یک جز گرفته تا حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حسن امیری در خصوص پنجمین دوره طرح ملی تربیت حفاظ اظهار کرد: این طرح از سال 91 با هدف تربیت 10 میلیون حافظ آغاز شد که تربیت یک میلیون نفر از آن به سازمان اوقاف و امور کشور واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 24 هزار نفر در استان اصفهان در این طرح شرکت کردند، افزود: برنامه اوقاف برای امسال تربیت 26 هزار حافظ حضوری و هزار و 500 حافظ به صورت مجازی بوده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 27 هزار نفر در استان اصفهان در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کرده‌اند که کلاس‌های آن با 780 مربی قرآن در سطح بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برگزار شده است.

امیری یادآور شد: 650 تن از مربیان قرآن این طرح دوره‌های ویژه‌ای در قم گذرانده‌اند و از حافظان قرآن هستند.

وی با اشاره به شرکت 23 هزار نفر در آزمون شفاهی طرح ملی حفظ خاطر نشان کرد: آزمون کتبی این افراد ساعت8:30 صبح روز پنجشنبه در 160 حوزه سطح استان برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه هم به صورت الکترونیکی در سایت اوقاف قابل دسترسی است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به بزرگ‌ترین حوزه این آزمون هم اشاره کرد و گفت: مصلای امام خمینی صبح فردا میزبان 4 هزار حافظ قرآن جهت برگزاری آزمون پنجمین دوره طرح ملی حفظ قرآن خواهد بود که در 11 رشته از حفظ یک جز گرفته تا حفظ کل و حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود.

امیری تفاوت آزمون امسال را با سال‌های گذشته در الکترونیکی شدن روند برگزاری آزمون دانست و اذعان کرد: برگه ورود به جلسه، تصحیح اوراق آزمون و اعلام نتایج قبول‌شدگان در سایت اوقاف و امور خیریه استان اصفهان قابل مشاهده است که با تجمیع 25 شهرستان استان نتایج تا نیمه اسفند در سایت بارگذاری شده و حدنصاب نمره در مجموع آزمون شفاهی و کتبی برای اخذ مدرک، 70 خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های اوقاف در ایام فاطمیه اظهار کرد: 8 الی 12 اسفند در 340 بقعه متبرکه استان اصفهان ویژه‌برنامه سوگواره یاس نبوی با بهره‌گیری 30 مبلغ از قم و 250 مبلغ بومی و راه‌اندازی خیمه‌های معرفت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.