سرویس: اخبار شهرستان 16:37 - سه شنبه 26 بهمن 1395

سرپرست آموزش روستایی خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع):

راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم اصفهان اولویت اول موسسه بود/ قوانین در کشور به نفع کارفرماست

عمادی گفت: مؤسسه خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) در زمینه حل مشکلات ناشی از بیکاری جوانان و اقشار مختلف جامعه اقداماتی در زمینه اشتغالزایی در مناطق محروم شهر اصفهان انجام داد و این فعالیت ها به صورت گسترده دنبال خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، اشتغال یکی از مباحث مهم اقتصاد در کشور است که در همه زمان ها از جمله مسائل مهم در بین خانواده ها به شمار می رود و نه تنها در بحث معیشت بلکه استحکام خانواده ها، جلوگیری از افسردگی و همچنین جلوگیری از آسیب های اجتماعی مد نظر مسئولان جامعه قرار دارد.

در این رابطه مؤسسه خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) برای اولین بار در کشور، فرصت مطلوب اشتغال را برای افراد نیازمند با بهره گیری از توان مدیریت قوی و به روز فراهم کرده است و تمام هدفش را کمک به امر اشتغال و رفع بیکاری قرار داده است.

مؤسسه خیریه نذر اشتغال از 12 واحد مجزا که شامل آموزش، تحقیق و توسعه، اشتغال، روابط عمومی، برنامه‌ریزی، منابع انسانی، کنترل عملیات، تضمین کیفیت، حقوقی، خرید و حسابداری تشکیل شده است و سعی دارد، با توانمندی بالا در کنار مردم بتواند در رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی، حداکثر تلاش خود را به کار بگیرد.

مهدی عمادی سرپرست آموزش روستایی خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سابقه چندین ساله خیریه و گام اول در خصوص اشتغال زایی در سطح شهر اصفهان گفت: با تلاش بی وقفه در خصوص شیوه مطلوب در اشتغالزایی، اقدام به راه اندازی کارگاه های اشتغالزایی در مناطق محروم اصفهان کردیم و در این خصوص 400 نفر زن بی سرپرست و بد سرپرست در این کارگاه ها در زمینه دوخت کت ‌و شلوار، قالیبافی، میناکاری و مهدکودک مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: مؤسسه خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) اصفهان را به چند منطقه محروم تقسیم کرده و سعی دارد که در هر یک از این منطقه‌ها حداقل یک کارگاه اشتغال‌زایی را راه‌اندازی کند و هم اکنون کارگاه های فعال در چهار منطقه حصه، دارک، امام خمینی و رهنان فعالیت مثمر ثمر خود را انجام می دهند.

عمادی افزود: حقوق زنان سرپرست خانوار در این کارگاه‌های اشتغال‌زایی بر اساس فعالیت صورت گرفته پرداخت می شود و همه سعی ما این است که بتوان محیطی بدون دغدغه را برای فعالیت بانوان به وجود آوریم و در این خصوص برخی از افراد خبره به دلیل شرایط خاص خود، فعالیت کارگاه را در منزل انجام می دهند.

وی با اشاره به فعالیت های دیگر موسسه بیان کرد: خیریه در ادامه اقدامات انجام گرفته، به افرادی که مهارت لازم در زمینه های مورد نظر را داشته باشند، به اقتضای شرایط خیریه وام پرداخت می کند و این در خصوص افرادی صدق می کند که در کارگاه های زیر نظر خیریه حضور ندارند.

سرپرست آموزش روستایی خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع)با اشاره به شروع فعالیت این خیریه در 139 روستای تابعه اصفهان، گفت: در حال حاضر کلاس‌های مهارت‌های زندگی در 139 روستای استان برگزار می‌شود و هدف ما این است که تا پایان سال 96، بتوان در 1000 روستا فعالیت خود را ادامه دهیم تا در هر خانه روستایی، دانشگاهی دایر شود و مهارت را به سطح خانواده ها بکشانیم. هم‌چنین در 60 روستا از تعداد کل روستاهای استان اصفهان، کلاس‌های زبان انگلیسی و کامپیوتر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در روستا منوط به همکاری فرمانداری، بخشداری و دهیاران ذیربط است، افزود: قبل از برگزاری کلاس ها در سطح روستاها هماهنگی لازم با مسئولان ذیربط انجام می شود و فعالیت در هر کلاس روستایی ابتدا از آموزش مهارت زندگی به متربیان آموزش آغاز می شود و پس از آن کلاس کامپیوتر و زبان خارجی بر حسب تقاضای افراد راه اندازی خواهد شد.

عمادی با اشاره به اینکه به تازگی طرح روستایی موسسه به برخی شهرهای استان اعم از فریدون شهر، داران و فریدن رسیده است، خاطرنشان کرد: بخش مرکزی شهرستان اصفهان و مناطق، براآن جنوبی، شمالی و کراج و همچنین قلعه شور و کیچی از ابتدای سال 95 تا کنون تحت فعالیت این موسسه قرار گرفته اند.

وی با اشاره به فعالیت های حقوقی موسسه بر اساس ماده 41، تاکید کرد: قوانین اشتغال در کشور ایران به نفع نیازمندان نیست و آنچه به وضوح مشاهده می شود، اجرای قوانین به نفع کارفرماست ولی موسسه سعی دارد در بخش های حقوقی و بر اساس ماده 41، قوانین وضع شده را به نفع کارگر اصلاح کند و این به منزله تغییر قوانین نیست.

سرپرست آموزش روستایی خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) با بیان اینکه فعالیت گسترده توسط 35 روحانی از سال 93 تا کنون در زندان های اصفهان شروع شده و با قوت ادامه دارد، اظهار کرد: بحث آموزش و مشاوره در زندان ها توسط روحانیت معزز و با سابقه از جمله مواردی است که توسط خیریه از سه سال قبل تا کنون کلید خورده و به برکت این طرح شاهد کاهش میزان جرم توسط زندانیان حاضر در بندها، تغییر نحوه برخورد زندانیان با یکدیگر و ایجاد محیطی آرام تر در زندان ها بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مؤسسه خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) از استان اصفهان آغاز شد اما پس از آن این مؤسسه نیز در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان نیز شروع به فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.