اصفهان شرق

ضرورت حمایت از سرمایه گذار در مناطق کویری شرق اصفهان/ نیازمند آمایش سرزمین در خصوص صنایع هستیم

کدخبر: 126199
1395/11/26 در ساعت 14:21

نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اهمیت حضور مسئولان در منطقه شرق اصفهان با هدف مصوب کردن برنامه هایی به نفع مردم گفت: امسال مقدمه خوبی با حضور برخی معاونین وزار به شرق اصفهان فراهم شد تا بتوان فرصت های خوب سرمایه گذاری را در این منطقه محروم فراهم آوریم.

حجت الاسلام احمد سالک با توجه به کلنگ زنی شرکت تعاونی آشیانه دام سپاهان در ورزنه، اظهار کرد: این اقدام مهم در حقیقت یک زنجیره از تولیدات مختلف گوشتی و تولید دانه های طیور است که اقدام بسیار مثبت و به نوعی احیای دام داری در منطقه به شمار می رود و قطعا پیشرفت این امور برای مردم منطقه مثمر ثمر است.

وی با حمایت از صنعت تولید موتورسیکلت های برقی در ورزنه که به تازگی گلنگ زنی شد، افزود: قطعا توسعه این قبیل کارخانه جات می تواند حرکت بزرگی در زمینه سالم سازی محیط به شمار رود زیرا 70 درصد آلایندگی کلان شهرها مربوط به وسایل نقلیه است و حرکت شکل گرفته در ورزنه علاوه بر اشتغال زایی کمک بزرگی به محیط زیست خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش دیگر گفتگو با اشاره به تقویت گردشگری در منطقه شرق اصفهان بیان کرد: ورزنه یکی از قطب های مهم گردشگری برای خارج  و داخل کشور است و با توجه به کاهش بارندگی و کشاورزی باید به صورت حساب شده حرکت های خوبی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا تقویت صنعت گردشگری و همچنین واحد های صنعتی با توجه به بخشودگی های مختلفی که سرمایه گذار از آن برخوردار می شود، می تواند در توسعه پایدار منطقه موثر باشد و قطعا باید حمایت از مردم و سرمایه گذار را در مناطق کویری انجام داد.

حجت الاسلام سالک یکی دیگر از اقدامات خوب و مهم را حمایت در زمینه پایدار بودن تولید قارچ عنوان کرد و گفت: وجود حدود 80 واحد تولید قارچ در منطقه و حمایت از آن در راستای پایدار بودن این تولید باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد و در این خصوص وزارت صنایع اقداماتی در دست بررسی دارد و در این خصوص باید اقدامات دقیقی در زمینه ایجاد صادرات در این رابطه به سطح اجرا رساند.

وی با بیان این مطلب که نیازمند آمایش سرزمین در خصوص صنایع هستیم، تاکید کرد: برخی از صنایع به دلیل فرسودگی از رده خارج شده اند و امروزه باید اقدامی در زمینه به روز رسانی صنایع انجام داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: جزیره ای عمل کردن در بین مدیران، آسیب هایی متعددی را به مردم خواهد زد و قطعا مشکلات مرتفع نخواهد شد ولی قطعا با وحدت در مدیریت می توان مسائلی همچون کشاورزی، خدمات و صنعت را به سمت و سوی پیشرفت سوق داد.

وی با ذکر ضرورت حضور مسئولان وزارت خانه ها در مناطق محروم و روستایی، خاطرنشان کرد: تصمیمات مسئولان زمانی که در تهران و بر اساس شنیده ها در خصوص محرومیت روستاها گرفته می شود، بسیار متفاوت از تصمیماتی بعد از مشاهده ملموس محرومیت مناطق روستایی است و در این رابطه لزوم حضور مسئولان بلند پایه به مناطق احساس می شود.

انتهای پیام/ ش