سرویس: اجتماعی 11:40 - سه شنبه 26 بهمن 1395

استاندار خبر داد:

اجرای طرح پایلوت «کرامت» در اصفهان/ مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر در این طرح متجلی می‌شود

زرگرپور از کلید خوردن اجرای پایلوت طرح کرامت در استان اصفهان خبر داد و تأکید کرد: باید تمام پیگیری‌ها انجام گیرد تا این طرح به بهترین نحو اجرایی شود.

به گزارش اصفهان شرق، استاندار اصفهان در یازدهمین جلسه‌ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده کشفیات مواد مخدر تا روز گذشته را 36 هزار و 470 کیلوگرم بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چهار درصدی داشته است.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر دو طرح به‌موازات هم در حال انجام است، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر طرح‌ها و برنامه‌های خود را باقوت به‌پیش می‌برد و اجرای پایلوت طرح کرامت در شهرستان فلاورجان نباید باعث شود در کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خللی ایجاد شود و باید کمیته‌های پنج‌گانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر طبق روال، برنامه‌های خود را پیش ببرند.

وی بابیان اینکه اجرای طرح پایلوت کرامت به‌صورت رسمی از دهه‌ی فجر کلید خورد، افزود: این طرح اهمیت بسیار زیادی دارد و جلسه‌های مهمی در این خصوص در سطح کشور برگزارشده است.

مدیر ارشد اجرایی در استان اصفهان با اشاره به تأکید وزیر کشور برای اجرای کامل این طرح، گفت: اجتماعی کردن و مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر در این طرح متجلی می‌شود.

زرگرپور تأکید کرد: باید نقاط قوت این طرح تقویت و نقاط ضعف مرتفع گردد و بر این اساس باید مسائل مثبت و منفی طرح به‌صورت کامل مستندسازی و به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور ارسال گردد چراکه بررسی نقاط ضعف و قوت به‌اندازه‌ی طرح اهمیت دارد و باید باقوت پیگیری شود.

وی ایجاد بسترهای قانونی برای اجرای طرح کرامت را ضروری خواند و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اعلام کرده است که تمام امکانات را در اختیار بسیج و این طرح قرار دهد، حضور بسیج و اجرای طرح کرامت در خصوص مبارزه با مواد مخدر بسیار اهمیت دارد.

استاندار اصفهان با تأکید بر اجرای قوی طرح کرامت، تصریح کرد: باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا این طرح به بهترین شکل اجرا شود.

زرگرپور خاطرنشان کرد: شهرستان فلاورجان به دلیل داشتن مردم خوب، متدین و ولایتمدار، استعداد اجرای طرح‌های نو و خلاقانه را همواره داشته است و انگیزه‌ی بیشتری برای اجرای طرح کرامت در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به گزارش فرماندار فلاورجان در خصوص برنامه و اقدام‌های انجام‌شده طرح کرامت در شهرستان فلاورجان، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 657 برنامه در مین زمینه در شهرستان فلاورجان اجراشده و چند طرح مقابله‌ای نیز برای مقابله با مواد مخدر اجراشده است.

استاندار اصفهان در ادامه پیگیری اجرای سیاست‌ها و طرح‌های ابلاغی از ستاد طرح کرامت در چهار کمیته تخصصی فرهنگی، پیشگیری، مقابله، درمان، صیانت و حمایت‌های اجتماعی درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را به‌صورت جدی خواستار شد.

زرگرپور در ادامه به بخشنامه‌ی وزیر کشور در راستای نیاز بهبودیافتگان اعتیاد در صیانت از خانواده‌های آنان اشاره کرد و افزود: بر اساس این بخشنامه ضروری است که مکان‌های مناسب به‌ویژه در بوستان‌های شهری و فرهنگ‌سراها در اختیار نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و … برای فروش محصولات این افراد قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست پوشش بیمه‌ی خدمات درمان اعتیاد و استفاده از اعتبارات پیش‌بینی‌شده در اجرای طرح تحول سلامت درزمینهٔ ی درمان و کاهش آسیب اعتیاد و عقد قرارداد بیمه با مراکز دولتی و خصوصی با تأکید استاندار اصفهان در استان آغاز گردید.

شایان‌ذکر است در پایان جلسه احکام مسئولان کمیته‌های طرح کرامت توسط استاندار اصفهان به مدیران ذی‌ربط اعطا گردید.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.