سرویس: اقتصادی 09:25 - سه شنبه 26 بهمن 1395

معاون رئیس‌جمهور در اصفهان:

«اتحاد داخلی» سبب ماندگاری ایران است/وضعیت اقتصاد رو به رشد است؛ باید اقتصاد نفتی را کنار بگذاریم

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: آن چیزی که سبب ماندگاری ایران شد “‌اتحاد داخلی” بود که سبب شد روی پای خود بایستیم.

به گزارش اصفهان شرق،  سورنا ستاری عصر امروز در سومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان اصفهان اظهار داشت: فردی که قادر به تحلیل‌کردن نیست، نمی‌تواند نوآوری داشته باشد، باید موضوعی را فهمید و درک کرد و آن را در صحنه عمل پیاده‌سازی کرد که این دقیقا اتفاقی است که در عملیات والفجر 8 رخ داد.

وی افزود: ترسیم یک مدل برای نابودی هواپیمای عراقی از صدها کیلومتر فاصله در جنگ تحمیلی موضوع مهمی است، اینکه چگونه می‌توان رادار را از موشک جدا کرد، اینکه حتما متکی به رادار نیستیم مهم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: خوشحالم که نوآوری‌ها و دستاوردهای جنگ تحمیلی امروز در دانشگاه به نمایش گذاشته شده‌، این‌ها نوآوری و درک صحیح از دانش است.

وی ادامه داد: اگر نوآوری را وارد اقتصاد کرده و فراموش کنیم که به خارجی‌ها وابستگی داریم و اگر درس خواندیم تا برای مردم اشتغال ایجاد کنیم و بسیاری از کارهای دیگر، اقدام شایسته‌ای بوده و خود یک نوآوری است.

ستاری با اشاره به اینکه وضعیت اقتصاد رو به رشد است، بیان کرد: بیش از رشد در اقتصاد احتیاج به یک رفاه فرهنگی داریم تا باور کنیم جوانی می‌تواند اقتصاد کشور را با کارآفرینی بچرخاند.

وی افزود: قبل از اینکه بپرسیم مملکت برای ما چه کاری انجام داده؛ باید از خود بپرسیم ما برای مملکت چه کاری انجام داده‌ایم؟، این مملکت برای تاریخ چند هزار ساله‌اش و به تمام افرادی که در آن زندگی کردند، خدمت کرده و به تمام افرادی که برای این مملکت هزینه داده‌اند، مدیون است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور من در این کنگره به دلیل حمایت و همیاری از آن در دانشگاه بوده است، تصریح کرد: امیدواریم که از این نمونه کنگره‌ها در دانشگاه‌های کشور داشته باشیم، این کنگره‌ها بخشی از یک کار فرهنگی است که باید توسعه پیدا کند و حس “خود‌باوری” آن چیزی که در جنگ تحمیلی به آن رسیدیم را، ترویج دهد.

وی با اشاره به اینکه عجیب است تمام دنیا علیه کشور برخیزند، تصریح کرد: یک هواپیما به نام “میگ 25” وجود داشت که هیچ‌کس قدرت انهدام این هواپیما را نداشت، شاید از این هواپیما نزدیک به 10 مدل ساخته شده ‌که از برخی مدل‌های آن 2 فروند ساخته شده است، این همان هواپیمایی بود که از ارتفاع 60 هزار پایی تهران را بمباران می‌کرد.

ستاری “اتحاد داخلی” را سبب ماندگاری ایران دانست و اظهار داشت: اتحاد داخلی سبب شد روی پای خود بایستیم، این مملکت حدود 5 هزار سال قدمت دارد، ما فرهنگی داریم که هیچ کشوری نمی‌تواند در مقابل آن قرار بگیرد، ما در تمامی این سال‌ها روی پای خود ایستادیم و همیشه پیروز شدیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم این اتفاق در اقتصاد ما بیفتد، ما باید اقتصاد نفتی را کنار بگذاریم، اقتصادی که متکی به پول نفت باشد هیچ وقت به‌جایی نمی‌رسد، من مطمئنم که به این مشکلات فائق آمده و به سنت‌ها و گذشته باز می‌گردیم و این مملکت را با اقتصاد درست و دانش بنیان متحول می‌کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.