سرویس: اجتماعی 08:00 - سه شنبه 26 بهمن 1395

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال:

رسانه‌های انقلابی دنبال نقش‌آفرینی در شبکه ملی اطلاعات و سهم‌خواهی از آن باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شبکه ملی اطلاعات و الزامات آن یکی از مواردی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد و شما فعالان فضای مجازی باید به‌دنبال نقش‌آفرینی در این شبکه ملی و سهم‌خواهی در تولید محتوایتان باشید.

به گزارش اصفهان شرق،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در آئین افتتاح رسمی چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان اینکه نحوه جنگ در گذشته با امروز بسیار متفاوت است، اظهار کرد: در جنگ ایران و عراق دشمن بلندگو به دست می‌گرفت و حرفهایی را از طریق آن به نیروهای جبهه خودی می‌رساند، به‌عنوان مثال یا بددهانی می‌کرد و یا نیروهای بسیجی را تهدید به کشته شدن می‌کرد.

وی افزود: از همین طریق اخبارپراکنی‌های غلط و نادرست هم صورت می‌گرفت و در مقابل آن دوستان در جبهه خودی از طریق بلندگوها اذان می‌گفتند و یا صدای آن را به‌اندازه‌ای بالا می‌بردند که حرف دشمن و عملیات روانی آن تأثیرگذار نباشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  با ابراز اینکه در جهان معاصر مرزی برای رسانه‌های فعال وجود ندارد، گفت: قبل از اینکه تکفیری‌ها و داعش وارد جنگ علنی شوند اقداماتی نظیر فیلمبرداری از چند زاویه سربریدن را انجام داده و از طریق رسانه‌های خود منعکس می‌کردند. آنها به‌دنبال ایجاد رعب و وحشت از طریق رسانه‌های خود بودند و داعش که کمپانی جرسومگی فساد و قرارگاه دست‌نشانده غربیهاست، به‌دنبال تضعیف جبهه اسلام از طریق رسانه‌های خود بود.

خاموشی افزود: نمی‌خواهیم تأثیر این‌گونه کارها را رد کنیم بلکه شاید خیلی هم تأثیر داشت، اما در نظر داشته باشید که اگر ما هم مقابله به مثل کنیم به همان میزان تأثیر بر جناح مقابل خواهیم گذاشت، اما قبل از اینکه نیروهای انقلابی را به‌صف کنیم بد نیست که بدانیم آنها با سیاستهای پیش‌گرفته خود به‌دنبال بر هم ریختگی بنیان خانواده، ترویج فساد اخلاقی و موضوعاتی از این دست در کشورهای اسلامی هستند که باید نسبت به آنها هوشیار بوده و در قبالش برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به شرکتهای فعال در حوزه فضای مجازی که در این نمایشگاه نیز حضور یافته‌اند، گفت: تکنیک در جای خودش معنا دارد، اما قواعد بازی را هم باید بدانیم، به‌عنوان مثال یک بازی برخط سر از فضای مجازی درآورده و میدانداری را  در دست گرفت و ما هم در مقابل بازی ارائه کردیم که در مقابله با آن در واقع چه‌میزان تأثیر در فضای مجازی داشته است؟! مسئولان و فعالان عرصه ارتباطات باید بدانند سرویس‌دهی امروز تغییر شکل داده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اظهار اینکه اقتصاد عرصه فضای مجازی و فناوری‌های نوین چند میلیارد دلار در دنیا است، عنوان کرد: اما تا به حال فکر کرده‌اید در ایران چه‌اندازه سهم از اقتصاد این فضا داریم؟!

وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای حاکم بر فضای مجازی کشور افزود: فرصت‌ها و تهدیدها در این فضا به‌اندازه‌ای است که باید به‌شکل ممکن تحولات را ترسیم کنیم و در شورای عالی فضای مجازی کشور همت آن را داریم که در عرصه‌های مختلف این فضا اعم از زیرساخت، امنیت، شبکه‌ها و حتی حمایت از پیام‌رسان بومی کشور ورود کنیم؛ در جلسات این شورا حرفهای زیادی زده می‌شود تا هدف بلند حضرت آقا در راستای تشکیل آن محقق گردد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: شبکه ملی اطلاعات و الزامات آن یکی از مواردی است که در این شورا باید مورد رسیدگی قرار گیرد و شما فعالان فضای مجازی باید به‌دنبال نقش‌آفرینی در این شبکه ملی و سهم‌خواهی در تولید محتوایتان باشید.

حجت‌الاسلام خاموشی خطاب به شرکتهای حاضر در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با تذکر مبنی بر اینکه “جای خود را در فضای جهانی و در سیل عظیم رقابت بین شرکتهای فناور پیدا کنید”، گفت: تقاضا دارم از اینکه هر زمان نیازی به حمایت و نامه‌نوشتن به بنده داشتید، استنکاف نکنید و بنده تا جایی که امکان داشته باشد کمک خواهم کرد. اما باز هم تأکید می‌کنم با رویکرد اینکه در کجای فضای جهانی قرار دارید کارهای خود را پیش ببرید تا شاهد ارائه پروژه‌های فناورانه‌ای که تاریخ مصرف آنها در دنیا گذشته است نباشیم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.