سرویس: سیاسی 09:26 - دوشنبه 25 بهمن 1395

رجبی دوانی:

بی‌بصیرتی خواص و عوام باعث فاجعه کربلا شد/ در فتنه 88 برخی انقلابیون با منافقین و ضدانقلاب هم پیاله شدند/ سخنگوی دولت برای نجومی‌بگیران معارفه برگزار می‌کند

رجبی دوانی گفت: سخنگوی دولت برای نجومی‌بگیران جلسه معارفه برگزار می‌کند و دختر یکی از همین نجومی‌بگیران در دفاع از پدرش در صحن مجلس می‌گوید پدرش حقش را از سفره انقلاب گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق، اصفهان، محمدحسین رجبی دوانی در همایش آرمان‌خواهی و واقع‌گرایی در تاریخ اسلام اظهار داشت: آرمان‌هایی که پیامبر مکرم اسلام برای نجات بشر در دنیا و آخرت برای آن قیام کرد باید پس از ایشان و به دست امیرالمؤمنین علی(ع) ادامه پیدا می‌کرد؛ اگر مردم پیامبر خود را از دست دادند اما یک شبه پیامبر منهای نبوت چون حضرت علی(ع) داشتند که می‌توانستند تبدیل به امت حزب‌الله شوند.

وی با اشاره به سوره مائده عنوان کرد: قرآن می‌گوید ولایت فقط و فقط در اختیار خدا و پیامبر است و کسانی که نماز را به پا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌دهند که این آیه در شأن امام متقیان نازل شده است؛ مائده واقعی اهل بیت هستند که این نعمت تا قیامت در اختیار مردم است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کسی که ولایت امیرالمؤمنین و اسباب و لوازم آن را بشناسد و از آن اطاعت کند جزو امت حزب‌الله محسوب می‌شود؛ همه امت مسلمان امت حزب‌الله محسوب نمی‌شوند چرا که در کنار ایران، عراق، سوریه و لبنان، تکفیری‌ها، سلفی‌ها و سعودی‌هایی هستند که بویی از ولایت حضرت علی(ع) نبرده‌اند؛ چون همه مردم ولایت را نپذیرفتند و به آن پشت کردند جزو امت حزب‌الله نیز محسوب نمی‌شوند که البته همین عامل بدبختی آن‌ها است.

وی ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) را ریسمان محکم الهی معرفی کرد که تمسک به آن عامل وحدت است و گفت: قرآن به تنهایی برای هدایت کارساز نیست و نیاز به تفسیر اهل بیت نیز هست؛ قرآنی که خود عامل هدایت است اگر در کنار تفسیر اهل بیت قرار نگیرد سبب گمراهی می‌شود.

این پژوهشگر علوم دینی و قرآنی در ادامه مطرح کرد: 38 سال علیه جمهوری اسلامی انواع دشمنی‌ها و هجمه‌ها وارد شد اما همه آن‌ها شکست خورد و آن به برکت پذیرش ولایت امیرالمؤمنین است در نتیجه امت حزب‌الله پدید آمد و اسلام بر جهان غالب شد؛ چه طور مصر نیز انقلابی با رنگ و بوی اسلامی انجام داد اما شکست خورد؛ چرا که دست ولایتی که از سوی ایران به سمت آن‌ها دراز شد پس زدند و در آغوش آمریکا و اسرائیل افتادند نتیجه آن شد که انقلاب شکست خورد و پسر مبارک هم کاندیدای ریاست جمهوری شده است.

وی با اشاره به حمله به خانه وحی خاطر نشان کرد: پس از رحلت پیغمبر(ص) اطراف حضرت علی(ع) خالی شد و فقط 12 نفر به حمایت از حضرت باقی ماندند؛ پس از 25 سال که حضرت با اصرار مردم خلافت را پذیرفت اما همین که خواست عدالت واقعی را اجرا کند طلحه و زبیری که آن همه کارنامه درخشان و رشادت در صدر اسلام داشتند علیه حضرت شورش کردند.

رجبی دوانی اضافه کرد: طلحه و زبیر از جمله 12 نفر مدافع حضرت در جریان سقیفه بودند اما در این 25 سال به قدری از امتیازات که خلیفه‌های پیش از حضرت به آن‌ها داده بودند استفاده کرده بودند و ثروت هنگفتی به هم زدند که هنگامی که حضرت می‌خواست این اموال نامشروع را به حکومت بازگرداند سرکشی کردند.

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی عنوان کرد: اصلاً یکی از کارهای حضرت لغو این امتیازات بود و می‌خواست حقوق‌های نجومی را به بیت‌المال بازگرداند؛ قوه قضاییه امروز چقدر به عمل حضرت علی(ع) شبیه است؛ سخنگوی دولت برای نجومی بگیران جلسه معارفه برگزار می‌کند و دختر یکی از همین نجومی بگیران در دفاع از پدرش در صحن مجلس می‌گوید پدرش حقش را از سفره انقلاب گرفته است؛ در حالی که مردم جوان‌هایشان در دفاع مقدس و دفاع از حرم فدا کردند و هیچ کدام طلبکار نیستند و خود را مدیون انقلاب می‌دانند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: حضرت علی(ع) فرمود که این اموال نامشروع حتی اگر مهریه زنانتان باشد آن را به بیت‌المال باز می‌گردانم؛ از همین رو فتنه جمل را به پا کردند و کسانی که در زمان پیامبر انقلابی بودند رو در روی جانشین پیامبر قرار گرفتند و با منافقین زمان خود متحد شدند؛ در فتنه 88 نیز برخی از انقلابیون با ضدانقلاب و منافقین و حتی ریگی تروریست هم پیاله شدند و علیه ولایت شورش کردند.

وی در ادامه اشاره‌ای به جنگ صفین داشت و اذعان کرد: خیلی‌ها از لشکر حضرت علی(ع) از جنگ خسته شده بودند و به دنبال بهانه‌ای بودند جنگ را متوقف کنند؛ به نیزه زدن قرآن‌ها این بهانه را دست آن‌ها داد و تنها مالک اشتر به حضرت وفادار ماند و حتی شخصیت‌های چون حجر بن عدی نیز به حضرت معترض شدند که این همه جنگ برای چه است.

رجبی دوانی در پایان مطرح کرد: این بی‌بصیرتی خواص و عوام تا زمان امام حسن مجتبی(ع) و حتی امام حسین(ع) ادامه یافت و نهایتاً فاجعه کربلا را باعث شد رفته رفته شیعیان بصیرت پیدا کنند؛ نهایتاً در زمان انقلاب اسلامی شیعیان بصیرت خوبی پیدا کردند که در فتنه 88 این بصیرت را به خوبی نشان دادند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.