سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 10:45 - دوشنبه 25 بهمن 1395

نماینده مردم شهر اصفهان

مذاکره‌کنندگان متوجه شوند که آمریکا قابل اعتماد نیست/ پیگیری لایحه ممنوعیت ورود کالاهای آمریکایی به ایران در مجلس

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره‌کننده کنندگان دیگر در حال حاضر متوجه شوند این موضوع که «آمریکا قابل اعتماد نیست و به وعده‌های خود عمل نخواهد کرد» به تحقق پیوسته است.

به گزارش اصفهان شرق، احمد سالک با بیان اینکه ترامپ، اوباما و سایر روسای جمهوری آمریکا دست نشانده لابی صهیونیست هستند، اظهار کرد: ترامپ اعلام کرد که این مصوبات تحریم علیه ایران توسط اوباما بود اما من تصویب کردم؛ این موضوع نشان می‌دهد که هر دو نفر این رئیس‌جمهورها در یک جهت حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ترامپ مانند یک هندوانه باز نشده است، افزود: در حال حاضر برای قضاوت مقداری زود است و باید بگذاریم تا پس از مدتی خودش را در ابعاد مختلف داخلی و جهانی نشان دهد و بعد قضاوت‌ها را انجام داد.

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این روند را ترامپ پیش گیرد و به راه خود ادامه دهد، پیش‌بینی می‌شود که مقدمات فروپاشی آمریکا و اروپا رقم خواهد خورد که دلیل آن به بعد از ممانعت ورود مسلمانان از 7 کشور به داخل آمریکا باز می‌گردد که غوغایی را در جهان به وجود آورد.

وی با بیان اینکه پس رخ دادن این اتفاق و تصمیم‌گیری ترامپ در رابطه با جلوگیری از ورود مسلمانان 7 کشور به داخل آمریکا، درون خود همین کشور تظاهرات وسیعی علیه تشکیلات نظام انجام شد، تأکید کرد: آمریکا باید تصمیم‌گیری کند چرا که با زندانی کردن افراد هیچ کاری را به جلو پیش نخواهد برد.

سالک با بیان اینکه آمریکایی‌ها موفقیتی در چنین تصمیم‌گیری‌ها ندارند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم باید اقداماتی را در مقابل این تصمیم‌گیری انجام دهد.

وی اظهار کرد: لایحه فوریتی در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با عنوان ممنوعیت واردات کلیه کالای آمریکایی به داخل ایران وجود داشت که بنده در این دوره یک لایحه دوفوریتی برای آن خواهم گرفت و این عکس‌العمل مجلس در رابطه با این تصمیم‌گیری آمریکایی‌هاست.

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید عمل‌های متقابلی را در رابطه با تصمیم‌گیری‌ها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: به طور مثال باید از ورود کشتی‌گیرهای آمریکایی به کشور ایران جلوگیری می شد که این برخورد باید بسیار قاطع و صریح انجام باشد.

وی اضافه کرد: مذاکره‌کننده کنندگان دیگر در حال حاضر متوجه شوند که فرموده مقام معظم رهبری پیرامون اینکه «آمریکا قابل اعتماد نیست و به وعده‌های خود عمل نخواهد کرد» به تحقق پیوسته است.

سالک با بیان اینکه آقایانی که به آمریکا دل بستند، متوجه شوند که مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند، اضافه کرد: باید در مراودات خود با دنیای استکباری متناسب با شرایط زمانی، مکانی و نوع حرکت دشمن، موضع‌گیری‌های مناسبی داشته باشیم.

وی در پایان ابراز کرد: قطعاً تصمیم‌گیری مواضع‌ به سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری تدوین کردند بستگی خواهد داشت.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.