سرویس: اخبار شهرستان 00:09 - دوشنبه 25 بهمن 1395

رئیس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان:

هدف صنف حل ریشه ای و قانونی مشکلات کشاورزان است/ چهار روز مانده به سومین دوره انتخابات نظام صنفی کشاورزی

حسن محسنی با اشاره به برگزاری سومین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرس نظام صنفی کشاورزی در 28 بهمن 95 گفت: اعضای نظام صنفی با حفظ شئونات اخلاقی و اسلامی در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی گام بر می دارند.

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به فرا رسیدن سومین دوره انتخابات نظام صنفی کشاورزان در تاریخ 28 بهمن 95 گفت: انتخاب نمایندگانی از بین کشاورزان با هدف رسیدگی به حقوق آنان در راستای قانون از نتایج پیشروی صنف کشاورزی است و همه اعضای صنف به آن پایبند هستند.

حسن محسنی با توجه به اینکه مردم در انتخابات صنف کشاورزی به کاندیدای خود اعتماد کرده و رای می دهند، اظهار کرد: مسلما افرادی که به عنوان هیئت مدیره و بازرس صنف با رای مردم انتخاب می شوند در زمینه مشکلات از کشاورزان کمک گرفته و آنها را پشتبان و همکار اعضای صنف می دانند ولیکن کشاورزان باید توجه داشته باشند که اعضای صنف از خودشان بوده و تا رسیدن به حق قانونی شان تلاش خواهند کرد.

وی افزود: کشاورزان باید از بین کاندیدای انتخابی که صلاحیت آنها توسط سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی با همفکری دیگر نهادهای سیاسی بررسی می شود؛ ۷ نفر را به عنوان هیئت رییسه و یک نفر به عنوان بازرس نظام صنفی انتخاب کنند.

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان تاکید کرد: این مجمع عمومی صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان هر سه سال یک بار و در مرحله سوم با حضور کشاورزان شهرستان اصفهان برگزار می شود تا نمایندگان به طور قانونی به رفع نیاز های پیش روی کشاورزان پاسخ گویند.

وی رسالت اولیه اعضای نظام صنفی را به کارگیری تقوای الهی در کارشان عنوان کرد و گفت: اعضای صنف در زمینه پیگیری مشکلات کشاورزان در همه بخش های فعال کشاورزی، تا رسیدن به حق قانونی کشاورز تلاش می کنند و طی این دوره کشاورزان به وضوح حضور پربار صنف در کنارشان را لمس کردند و امیدواریم این پیگیری با حفظ شئونات اخلاقی و اسلامی و در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از تخریب مسئول و ارگان خاصی ادامه داشته باشد.

محسنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت صنف برای پیگیری مشکلات کشاورزان در دوره منتهی به انتخابات نظام صنفی قوت می گیرد، خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی که از سوی صنف ارائه می شود قطعا برای پیشبرد فعالیت ها در زمینه تقویت اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است و همه این تلاش ها بدور از توقع و چشم داشت، انجام می شود و صنف کشاورزان بیشترین تلاش را در این دوره برای پیگری مطالبات به حق کشاورزان با همکاری مسئولان و مردم انجام داد و بر کسی پوشیده نیست.

وی در بخش دیگر گفتگو با اشاره به نتایج حاصله از کشت امسال در شرق اصفهان، افزود: به دنبال طرح ساماندهی رودخانه، آب به سرعت به زمین‌های کشاورزی رسید و برخی مزارع که از زیرساخت‌های آبرسانی کامل برخوردار بودند از جمله کانال های سیمانی و مدرن تا ۷۰ درصد زیر کشت رفت.

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان افزود: در این بازه زمانی از بازگشایی آب، 30 تا 34 درصد مزارع بزرگ نیز آبیاری شد و کشت این دوره تا زمان کنونی مثمر ثمر بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید منتظر بارندگی های روزهای آتی باشیم، بیان کرد: زمان بازگشایی مرحله دوم آب، بستگی به بارندگی های پیش رو دارد و اکنون نمی توان زمان قطعی برای بازگشایی مرحله دوم آب کشاورزی، عنوان کنیم.

انتهای پیام/ ش

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.