سرویس: غیر تولیدی 11:25 - یکشنبه 24 بهمن 1395

با اعلام شرکت آب منطقه‌ای اصفهان

جریان آب زاینده‌رود ظهر امروز متوقف می‌شود

دریچه‌های سد زاینده‌رود که برای استفاده کشاورزان اصفهانی اوایل بهمن‌ماه باز شده امروز بسته می‌شود.

بله گزارش اصفهان شرق، جریان آب رودخانه زاینده‌رود که برای استفاده کشاورزان اصفهانی به مدت 22 روز جاری شد امروز متوقف می‌شود.

براساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، دوره رهاسازی آب برای کشت غلات کشاورزان شرق اصفهان ظهر امروز خاتمه پیدا می‌کند.

پس از توافق با نظام صنفی کشاورزی و هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته 5 نفره رهاسازی آب به مدت 22 روز برای کشت کشاورزی انجام شد.

کمیته 5 نفره تصمیم‌گیر برای استفاده بهره‌برداران از آب زاینده رود متشکل از مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان، نماینده استاندار، فرماندار اصفهان، نماینده کشاورزان و نماینده جهاد کشاورزی استان اصفهان است که برای تحویل آب به کشاورزان به منظور انجام کشت پاییزه دوم تصمیم‌گیری کردند.

در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود که با حضور وزیر نیرو برگزار شد پس از بررسی کارشناسی وضعیت ذخیره سد زاینده‌رود رهاسازی آب زاینده‌رود برای انجام کشت کشاورزان تأیید شده بود.

شرکت آب منطقه ای اصفهان امروز اعلام کرد در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود حدود200 میلیون متر مکعب است که از لحاظ تأمین آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش مشکلی وجود ندارد. همچنین در صورت ادامه بارش‌ها طی یک ماه آینده امید آن می‌رود که ادامه رهاسازی همزمان با فرا رسیدن سال جدید با توجه به بارش‌ها از سر گرفته شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.