سرویس: اقتصادی 16:05 - شنبه 23 بهمن 1395

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان مطرح کرد

جزئیات تصمیمات پارلمان‌نشینان برای حل مشکل کشاورزان/ جریمه وام کشاورزان را بانک می‌بخشد

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مجلس وام زیر ۱۰۰ میلیون تومانی را مصوب کرد که سود آن را دولت داده و جریمه را بانک ببخشد تا مشکلات کشاورزان برطرف شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای کاهش مشکلات کشاورزان اصفهانی اظهار داشت: بیش از یک‌چهارم نیاز کشور به محصولات کشاورزی در اصفهان تامین می‌شده ‌اما در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی کشاورزان ما با سختی‌های زیادی روبه‌رو شدند.

وی افزود: کشاورزان این استان که زمانی زکات و خمس می‌دادند اکنون با مشکل روبه‌رو شدند به‌گونه‌ای که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته‌اند، گاهی کشاورزان ما با سختی کشت می‌کنند اما محصول آن‌ها خریدار ندارد و دولت نیز برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه برخی از کشت‌های کشاورزان اصفهان امسال اصلا خریدار نداشت، گفت: حتی برای جمع‌آوری کشت آن‌ها از زمین نیز صرفه اقتصادی وجود نداشت، در همین باره نمایندگان جلسه‌ای را با وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات کشاورزان داشتند که وزیر قول داد ‌با جدیت صادرات محصولات کشاورزی پیگیری شود.

وی ادامه داد: اکنون بازار خوبی در روسیه برای محصولات کشاورزی ما به‌وجود آمده است، هرچند امسال دیر است و باید برای آینده برنامه‌ریزی کنند اما در بحث وام‌های کشاورزان دولت و مجلس ورود کردند، مجلس وام زیر 100 میلیون تومانی را مصوب کرد که سود آن را دولت داده و جریمه را بانک ببخشد تا مشکلات کشاورزان برطرف شود.

‌موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته به رغم خشکسالی و کم آبی، استان اصفهان مقدار قابل توجهی از 11 میلیون تن گندمی را که دولت خریداری کرد، تامین کرد، باید گفت اگر توجه بیشتری صورت گیرد شاید یک سوم محصولات کشور را کشاورزان ما بتوانند تامین کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.