سرویس: اجتماعی 16:39 - چهارشنبه 20 شهریور 1392

“فرشتگان قصاب” تلویزیون را به سینما ترجیح دادند

محمد قهرمانی تهیه کننده فیلم سینمایی “فرشتگان قصاب” از نمایش آن در تلویزیون برای بهتر دیده شدن و انصراف از اکران آن در سینماها خبر داد.

محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که فیلم سینمایی “فرشتگان قصاب” از شبکه اول سیما پخش خواهد شد، گفت: اکران فیلم های سینمایی در کشور دست تهیه کننده و یا تولید کننده فیلم نبوده و شورای نمایش برای چگونگی اکران فیلم ها تصمیم می گیرد. البته موسسه شهید آوینی تقاضای اکران “فرشتگان قصاب” به کارگردانی سهیل سلیمی را به شورای صنفی نمایش داده بود، اما به تفاهم لازم در این زمینه نرسیدند چرا که شورای صنفی نمایش برای اکران این فیلم باید نظر سینماداران را جلب می کرد.

وی ادامه داد: “فرشتگان قصاب” یک فیلم ضد امریکایی و ضد صهیونیستی بوده و بر اساس واقعیات و مستندات موجود درباره فعالیت های غیر قانونی امریکایی ها در کشورهای مختلف از جمله قاچاق عتیقه در عراق، قاچاق انسان و اعضای بدن انسان در سومالی، قاچاق انسان و مواد مخدر در افغانستان است. این فعالیت های غیر قانونی سبب می شود ارتش امریکا هزینه حضور خود در کشورهای مختلف را تامین کند.

قهرمانی در ادامه سخنان خود درباره نگاه مدنظر در فیلم “فرشتگان قصاب” و همچنین زمان پخش آن از تلویزیون گفت: این فیلم نگاهی به اقدامات غیر قانونی قاچاق اعضای بدن انسان در افغانستان توسط امریکا و با همکاری گروه القاعده دارد. این فیلم به مناسبت واقعه 11 سپتامبر شامگاه پنجشنبه 21 شهریورماه ساعت 22 از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم سینمایی “فرشتگان قصاب” قبل از اکران در سینماها در تلویزیون پخش می شود، یادآور شد: با توجه به اینکه هدف اصلی سرمایه گذاران این فیلم سینمایی دیده شدن آن توسط مردم بوده و به بازگشت سرمایه آن توجه نمی کنند، ترجیح داده شد برای بهتر دیده شدن آن را در  تلویزیون که ده‌ها میلیون مخاطب دارد پخش کنیم. چرا که این روزها مردم با سینما آشتی نکرده‌اند و همین مسئله سبب می شود تا کمتر به سینما بروند.

این تهیه کننده سینما با بیان این که “فرشتگان قصاب” به عنوان یک فیلم سینمایی در بخش جنگ نرم جزو تولیدات شاخص سینمای ایران است، بیان کرد: این فیلم سینمایی هرچند جزو فیلم های اول به شمار می رود، اما می توانست بهترین گزینه برای سینمای ایران در اسکار باشد زیرا از ساختار، داستان و هنرنمایی خوب بازیگران برخوردار است.

قهرمانی در پایان سخنان خود تأکید کرد: هدف اصلی ما از نمایش این فیلم سینمایی در تلویزیون رساندن پیام انقلاب اول به گوش مردم ایران و بعد به گوش جهانیان است. به همین دلیل به زودی “فرشتگان قصاب” را به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه و در کشورهای مختلف پخش خواهیم کرد.

فیلم سینمایی “فرشتگان قصاب” یکی از پروژه های بین المللی موسسه شهید آوینی است. سهیل سلیمی نویسنده و کارگردان و محمد قهرمانی تهیه کننده این فیلم سینمایی است. همچنین از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می توان به دارین همزه، ستاره پسیانی و محمدرضا غفاری اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.