سرویس: سیاسی 08:35 - پنجشنبه 21 بهمن 1395

حجت الاسلام رسایی:

فتنه بزک کردن شیطان بزرگ توسط عناصر درونی/ باید همواره مراقب باشیم که در مقابل ولایت جبهه نگیریم

مدیر مسئول هفته نامه ۹دی گفت: عده‌ای که سابقه درخشانی در نظام دارند و همنشین امام بوده‌اند امروز پس از گذشت این همه سال سوابق درخشان از دوستی با آمریکا سخن می‌گویند و چنان نهضت و امام را تحریف می‌کنند که می‌گویند حتی امام هم با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام حمید رسایی در مدرسه علمیه خوراسگان در جمع روحانیون و طلاب به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دشمن خارجی با لباس و پرچم مشخص در جبهه ای معلوم ظاهر می‌شود و همه وجود و خصومت آنرا حس می‌کنند اما وقتی فردی در لباس دوست و با لباس و عنوان موجه حرف دشمن را بزند فتنه ایجاد می‌شود چراکه فضا غبارآلود شده و شناخت حق و باطل سخت می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه فتنه دارای سه ضلع اساسی است اذعان کرد: جبهه خودی ضلع پررنگ فتنه است که با حمایت عنصر خارجی و همراه شدن توده‌های عمومی مردم اضلاع این مثلث تکمیل شده و فتنه به جان حقیقت می‌افتد و از درون آن را متلاشی می‌کند.

وی در رابطه با بحران‌های درونی نظام گفت: اولین فتنه درونی ماجرای آیت الله منتظری بود که عده‌ای توان هضم آن‌را نداشتند و به تردید افتادند، چراکه تا روز قبل وی را قائم مقام رهبری می‌خواندند و از طرفی سوابق سیاسی وی را در ذهن خود مرور می‌کردند، از طرفی دشمنان خارجی نظام با آیت الله منتظری همراه شدند و عده ای در تحلیل واماندند و فتنه رخ داد.

مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی ادامه داد: 10 سال بعد فتنه دوم یعنی فتنه اصلاحات آمریکایی با تشکیل جریانی که دارای افراد با سابقه درخشان در انقلاب اسلامی است اما به دلیل عدم مدیریت صحیح این جبهه از نهضت آزادی تا ضد انقلاب با این جبهه همراه شد در نتیجه مقامات آمریکایی اذعان کردند ما در ایران شاهد شش لول‌هایی هستیم که جمهوری اسلامی را هدف گرفته و باید از آن حمایت کنیم.

وی در ادامه افزود: 10 سال بعد فتنه سبز رخ می‌دهد که ضلع درونی پررنگ آن انسان‌های سرشناسی همچون رئیس تشخیص مصلحت نظام و عضو خبرگان بود و عده‌ای را با تردید واجه کرد همچنین رسانه‌های بیگانه و سازمان‌های امنیتی خارجی به عنوان عنصر بیرونی با آن همراه شدند و فتنه 88 را رقم زدند.

وی ادامه داد: عده‌ای که سابقه درخشانی در نظام دارند و همنشین امام بوده‌اند امروز پس از گذشت این همه سال سوابق درخشان از دوستی با آمریکا سخن می‌گویند و چنان نهضت و امام را تحریف می‌کنند که می‌گویند حتی امام هم با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بود.

حجت الاسلام رسایی در ادامه افزود: برخی اذعان می‌کنند امام و ولایت مطلقه را از اول قبول نداشتند اما ابهت امام باعث می‌شد در مقابل امام سکوت کنند تا جائی‌که خودشان هم دم از ولایت فقیه می‌زدند اما امروز چهره حقیقی خود را نشان می‌دهند و مواضعشان را آشکار می‌کنند.

مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی در بیان مثالی عنوان کرد: زمانی آقای زیباکلام می‌گفت این چه انقلابی است که رئیس مجلس و رئیس جمهور فلان دوره آن مردود شدند، بنده پاسخ دادم، عده‌ای هم هستند که هنوز مردود نشده و در صحنه مانده‌اند، اما این ریزش به دلیل عدم موضع گیری خواص است، همچنین که این مردود شدن‌ها همیشگی نیست، ممکن است عده‌ای خطا کنند ولی بعد آن‌را جبران کنند.

وی با بیان اینکه ما هم ممکن است زمانی خطا کنیم و از خط ولایت خارج شویم ابراز کرد: باید همواره مراقب باشیم که در مقابل ولایت جبهه نگیریم، اگر هم زمانی تخطی کردیم باید سریع به خط ولایت برگردیم چنانکه سال‌ها است از حر به نیکی یاد می‌کنیم چراکه به خط ولایت بازگشت و اعمال گذشته خود را جبران کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم تایید صلاحیت در انتخابات مجلس دهم توسط شورای نگهبان عنوان کرد: شورای نگهبان بر اساس مدارک اقدام به تایید یا رد صلاحیت می‌کند لکن به دلیل عملکرد بنده در دوران وزارت ارشاد حکم تخلفی با عنوان 5 سال انفصال از مسئولیت‌های عالی صادر شد اما کار غیراخلاقی صورت گرفته ارائه اسناد جدید به عنوان تخلف بود که بنده از آن بی اطلاع بودم و به دلیل کمبود زمان ارائه مدرک صلاحیت بنده احراز نشد اما درنهایت این شائبه برطرف شد و برای انتخابات‌های آتی مشکلی نخواهد بود اما نکته مهم اینجا بود که بنده سلامت شورای نگهبان را برای ردصلاحیت شدن هدف قرار نداده و بدان حمله نکردم در حالیکه عده‌ای در این زمینه بی‌تقوایی کردند.

وی در تشریح فتنه اذعان کرد: در جنگ صفین دشمن قرآن بر نیزه زد و در لباس مسلمان ظاهر شد، این حلیه به دلیل هم‌صدایی عناصر درونی در جبهه امیرالمومنین با سپاه معاویه و ایجاد تردید در میان لشکر امام کارآمد افتاد و کمر سپاه امام را شکست.

حجت الاسلام رسایی در تبیین چهره‌های داخلی همراه با دشمنان خارجی تصریح کرد: ۳۷ سال از انقلاب می‌گذرد و هنوز چهره‌هایی در کشور شعار تعامل با آمریکا سر می‌دهند در حالی‌که بارها و بارها از همین آمریکا ضربه دیدیم و چوب حیله‌های مکارانه آن را خورده ایم، چنانکه جمهوری اسلامی ۴ کودتای پیاپی، تهدیدهای مختلف و جنگ تحمیلی را تجربه کرد.

حجت السلام رسایی در رابطه با فتنه‌ای که هم اکنون در حال شکل گیری است عنوان کرد: فتنه بزک کردن شیطان بزرگ دستور کار عده‌ای است که عنصر درونی آن را جریانی تشکیل می‌دهد که مهم‌ترین حرف آن کوتاه آمدن در برابر آمریکا برای حل تمام مشکلات اقتصادی، معیشتی و … است و در قبال آن نسخه برجام ۱، ۲، ۳ و … را می‌پیچد.

انتهای پیام/مباحث

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.