سرویس: غیر تولیدی 17:00 - چهارشنبه 20 بهمن 1395

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا:

دولت 700 هزار میلیارد تومان بدهی و معوقات بانکی دارد/ تداوم دولت فعلی یعنی سقوط اقتصاد به سبک پلاسکو

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: عمل نکردن به وعده انتخاباتی به معنای بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب است، اگر این دولت در دولت دوازدهم موفق به پیروزی در انتخابات شود باید منتظر سقوط اقتصاد مثل سقوط پلاسکو باشیم.

به گزارش اصفهان شرق،  محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در گردهمایی بزرگ دانشجویان انقلابی شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: وظیفه هر انقلابی مسلمان عمل کردن به تکلیف خود در حکومت اسلامی است.

وی افزود: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه با طاغوت و سرنگونی رژیم منحوس پهلوی یک تکلیف بود که مردم توانستند با رهبری امام خمینی(ره) انقلاب را به پیروزی برسانند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه در جنگ تحمیلی تکلیف جهاد و پیکار در نبرد با دشمن متجاوز رژیم بحث عراق بود، بیان داشت: رزمندگان با غیرت و شجاعت خودشان نه تنها دشمن را از خاک کشور بیرون راندند بلکه تا فرسخ‌ها در خاک عراق پیش روی کردند و توانستند در قرن اخیر برای نخستین بار دشمن را از خاک کشور بیرون و تمامیت ارضی کشور را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه نقش مردم در اهداف و آرمان‌های انقلاب مؤثر است، تصریح کرد: هر جا مردم به تکلیف خود عمل کردند موفقیت روز افزون حاصل شده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر مردم در دوران حضرت علی(ع) به عهد خود وفا کرده بودند حکومت امیرالمومنین(ع) ساقط نمی‌شد، تأکید کرد: در دوران حکومت صالح ضروری است به عهد خود پایدار باشیم و تا مرز شهادت به تکلیف و وظیفه انقلابی خودمان عمل کنیم.

وی اذعان کرد: در زمینه صنعت موشکی و انرژی هسته‌ای با افکار دانشمندان انقلابی توانستیم به موفقیت و دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه محیط دانشگاه برای دانشجو به معنای خودشناسی است، افزود: روز دانشجو روزی است که دانشجو باید در اقداماتی که توانسته برای ایجاد اشتغال در کشور انجام دهد پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه جوانی مثل تهرانی مقدم با فکر و اندیشه و انگیزه خودش کشور را در صنعت موشکی و کیفیت برد راهبردی موشک به خودکفایی رسانند، افزود: اگر همین انگیزه و غیرت در صنعت خودروسازی به کار برده شود کیفیت خودروهای ایران دو چندان خواهد شد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه پیام امام(ره) و مقام معظم رهبری به دانشجویان اروپایی حفظ حرمت بود، گفت: در حال حاضر گسترش انقلاب اسلامی با سرکوب شدن لیبرالیسم و کمونیسم و پیروزی ترامپ در آمریکا بسیار عالی است، فعالیت پایگاه‌های بسیج و مساجد فقط محدود به درون کشور نباشد بلکه مکانی برای گسترش انقلاب اسلامی در جهان باشد.

وی با اشاره به اینکه به گفته منویات مقام معظم رهبری پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا موهبت الهی است، افزود: هیچ دولتی در آمریکا نتوانست موقعیت و اهداف اصلی آمریکا را به این خوبی در جهان روشن کند.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه پس از 38 سال از پیروزی انقلاب با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر و فروش حاصل از نفت و معادن، هنوز مشکلات اقتصادی به حداقل نرسیده است، گفت: در دولت نهم و دهم فروش حاصل از نفت رقم نجومی در بودجه تخمین زده شده بود پس چرا موفقیتی در اقتصاد کشور حاصل نشد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم با شعار این که مشکل اقتصاد کشور را 100 روزه حل خواهم کرد در انتخابات پیروز شد، تصریح کرد: پس از مذاکره با 5+1 و قرار داد برجام اعلام شد که تحریم‌ها برطرف شد اما دیدید که موفقیتی حاصل نشده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: با توجه به اینکه ایران در مذاکرات به وعده‌های خود عمل کرد و برخی تأسیسات هسته‌ای حتی تعطیل شد، طرف مقابل نه تنها به وعده خود عمل نکرد بلکه تحریم‌های جدید را علیه کشور تحمیل کرد.

وی با اشاره به تصور برخی که فروش نفت خام برای اقتصاد کشور مفید است، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم سهم هر ایرانی از فروش نفت 68 هزار تومان و در دولت یازدهم سهم هر ایرانی در فروش نفت 27 هزار تومان اعلام شده است که نتیجه این که با فروش نفت خام وضعیت اقتصادی مردم حل نخواهد شد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اکنون دولت در پرداخت حقوق کارمندان با مشکل جدی مواجه تا جایی به استقراض روی آورده است، افزود: وضع اقتصادی دولت بسیار خراب است تا جایی در حال حاضر دولت 700هزار میلیارد تومان بدهی و معوقات بانکی دارد.

وی با تأکید بر اینکه راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است، بیان کرد: دولت سه سال وقت خود را برای برجام تلف کرد و برای برجام امتیازاتی را از دست دادیم اما نه دولت اوباما اجرا کرد و نه ترامپ اجرا خواهد کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه با توجه به بودجه‌ای که دولت تقدیم کرده است در سال آینده با مشکل جدی اقتصاد مواجه خواهیم شد، بیان داشت: ممکن است رئیس‌جمهور از پرداخت حقوق نجومی مطلع نبوده باشد اما چرا زمانی که مطلع شد نه تنها برخوردی نداشت بلکه از معرفی این اشخاص به قوه قضائیه امتناع کرد.

قدیری ابیانه در پایان با بیان اینکه مردم به سخنان روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی اعتماد کردند اما وی به وعده خود عمل نکرد، گفت: عمل نکردن به وعده انتخاباتی به معنای بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب است که این دولت اگر در دولت دوازدهم موفق به پیروزی در انتخابات شود باید منتظر سقوط اقتصاد مثل سقوط پلاسکو باشیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.