سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 16:00 - چهارشنبه 20 بهمن 1395

در آستانه روز جهانی صرع عنوان شد:

۸۴۰ هزار مبتلا به صرع در ایران/۵۰ میلیون تومان هزینه تشخیص ودرمان

قائم مقام مدیرعامل انجمن صرع ایران از وجود ۸۴۰ هزار مبتلا به صرع در کشور خبر داد و گفت: هزینه تشخیص و درمان بیماران مقاوم به دارو در حدود ۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر پرویز بهرامی روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت ۲۵ بهمن روز جهانی صرع برگزار شد، افزود: دسترسی به درمان و امکانات تشخیصی برای بیماران مبتلا به صرع باید از چارچوب خاصی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه بررسی های جهانی نشان می دهد بین نیم تا یک درصد هر جامعه ای مبتلا به صرع هستند، گفت: بر همین اساس تخمین زده می شود که در حدو ۸۴۰ هزار نفر در کشور مبتلا به صرع باشند.

بهرامی از ضربه های مغزی و تصادفات و همچنین سوءمصرف مواد مخدر به ویژه مخدرهای صنعتی به عنوان علل شیوع صرع نام برد و گفت: دو سوم افراد مبتلا به صرع با دارو قابل درمان هستند و یک سوم مقاوم به درمان دارویی هستند که لازم است برای این دسته از افراد داروهایشان عوض شود و یا از داروهای ترکیبی استفاده شود.

قائم مقام مدیرعامل انجمن صرع ایران با عنوان این مطلب که جراحی بر روی مبتلایان به صرع مقاوم به درمان دارویی در دو شهر اصفهان و تهران انجام می شود تاکید کرد: البته تصور ذهنی نباید این باشد که هر کسی جراحی کرد باید از دارو استفاده نکند.

وی با تاکید بر ضرورت تشخیص دقیق بیماری صرع افزود: برای تشخیص دقیق بیماری صرع باید این افراد بین سه تا پنج روز زیر دستگاه قرار داده شوند که متاسفانه بیمه های ما زیر بار هزینه های این خدمات نمی روند.

بهرامی با اعلام اینکه هزینه سه تا پنج روز قرار گرفتن زیر دستگاه برای تشخیص صرع رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برآورد می شود، افزود: هزینه جراحی نیز بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان برآورد می شود که متاسفانه خیلی از بیماران امکان تامین هزینه های درمان را ندارند.

بهرامی از صرع به عنوان یک تظاهر و علامت از بیماری دیگری نام برد و افزود: ما معتقدیم باید به آن دسته از مبتلایان به صرع که مقاوم به دارو هستند به صورت ویژه توجه شود و تحت پوشش قرار بگیرند زیرا در حال حاضر داروهایی داریم که بیمه نیستند و بیماران پس از یک دوره مصرف آنها به دلیل هزینه های بالا از ادامه مصرف آنها خودداری کرده و در نتیجه دچار تشنج شدید و بعضا با خطر مرگ مواجه می شوند.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.