سرویس: اجتماعی 14:00 - چهارشنبه 20 بهمن 1395

مسئول بسیج رسانه استان اصفهان مطرح کرد

تشکیل جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی/ نقش ثابت رسانه‌ها با وجود تغییر شکل آن‌ها پس از انقلاب

مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان گفت: بسیج رسانه با تشکیل جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال تبیین و انتقال باورها و ایدئولوژی انقلاب در سراسر دنیاست که تا کنون فرایندی برای جذب حداکثری عناصر مؤمن وانقلابی برای تشکیل جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.

 

به گزارش اصفهان شرق، رضا صفری با تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های جهان است که با رهبری امام خمینی (ره) و با تفکرات و اندیشه‌های مبتنی بر اسلام ناب پا به عرصه وجود گذاشت و توانست سلسله 2500 ساله شاهنشاهی را در ایران ریشه کن کند.

وی افزود: مبتنی بودن بر فرامین اسلام و پشتوانه عظیم مردمی وجوه انقلاب است که نقش رسانه‌ها را در هدایت و مدیریت افکار عمومی مهم و تأثیرگذار می‌کند و این موضوع در گذشته به دلیل فقدان رسانه‌های فراگیر، قوی و مردمی به وفور مشاهده می‌شد.

مسئول بسیج رسانه استان اصفهان خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب و در آستانه شکل گیری آن نیروهای انقلاب و رهبران آن برای رساندن پیام خود به مردم با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بوده‌اند اما این مشکلات باعث قطع ارتباط بین مردم با رهبران انقلاب نگردید.

وی تصریح کرد: در گذشته اعلامیه‌ها، شعارنویسی‌ها و نوارهای کاست وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده داشتند و این اتفاق باید اهالی رسانه را بر آن بدارد که اگر بخواهیم در عصر معاصر پیام انقلاب را صادر کنیم چاره‌ای جز استفاده از تجهیزات جدید برای انتقال این مفاهیم نداریم.

 صفری گفت: رسانه‌ها در همه انقلاب‌ها نقش مؤثری داشتند چرا که رسانه حلقه واسط بین مردم و رهبران محسوب می‌شود و در همه حال رسانه‌ها با ایفای نقش خود توانسته‌اند این واسطه گری را برای رسیدن به اهداف انقلاب عملی کنند.

وی اظهار کرد: اگر رسانه را از این حلقه واسط کم کنیم قطعاً دچار مشکلات و نارسایی‌هایی می‌شویم به همین دلیل از قدیم‌الایام رسانه‌ها در انواع مختلف وجود داشتند اما شکل آن‌ها با رسانه‌های جدید فرق می‌کرده است.

مسئول بسیج رسانه استان اصفهان اذعان داشت: در دوره انقلاب رسانه‌هایی که مبتنی بر مردم بودند نقش اساسی داشتند؛ به طور مثال تعدادی رسانه انقلابی مثل هفته نامه، گاه نامه یا نشریاتی وجود داشته است که توسط نیروهای انقلابی به صورت خود جوش جهت تبیین اهداف انقلاب به صورت محلی و ملی انتشار پیدا می‌کرد.

وی بیان کرد: سازمان بسیج رسانه با تشکیل جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال  تبیین و انتقال باورها و ایدئولوژی انقلاب در سراسر دنیاست؛ بسیج رسانه باید با تربیت کادر رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی نیروی مورد نیاز رسانه‌ها در کشور را تأمین کند تا این بخش از جامعه نیز هم پای عرصه‌های مختلف نظام که ابعاد جهانی دارند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

صفری در پایان تاکید کرد: بسیج رسانه تاکنون فرایندی برای جذب حداکثری عناصر مؤمن برای تشکیل جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.