سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - سه شنبه 19 بهمن 1395

نماینده اصفهان در مجلس:

رمز پیروزی و پیشرفت انقلاب در سه محور ولایت فقیه، قرآن و عترت و مردم/نظام سلطه موضع حاکمیتی ایران را درمعادلات جهانی به رسمیت میشناسد

نماینده اصفهان در مجلس گفت: نظام سلطه جهانی جایگاه حاکمیتی ایران را در معادلات جهانی به رسمیت می شناسد چراکه این جایگاه بر خلاف خواسته مستکبران بر دشمنان ما اثبات شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام احمد سالک، در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، اظهار داشت: برای بررسی علل پیروزی انقلاب اسلامی مطالعه در خصوص صدو پنجاه سال قبل از پیروزی انقلاب، امری ضروری است.

وی مطالعه در خصوص جریان مشروطیت و حرکت و قیام مرحوم آیت الله نوری در مقابل دشمن خبیثی مانند انگلیس و همچنین مطالعه در خصوص ملی شدن صنعت نفت و شناخت مرحوم آیت الله کاشانی و دکتر مصدق و جریان نفوذی که باعث اختلاف این دو شخصیت شد را در درک علل پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر برشمرد.

نماینده اصفهان در مجلس ابراز داشت: در این بین شناخت مرحوم اسدآبادی و تلاش بی وقفه وی در تبلیغ معارف اسلام در کشورهای مختلف نیز اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به رحلت مرحوم آیت الله بروجردی در سال ۴۰ گفت: در آن زمان بین مراجع قم، مشهد و اصفهان شخصیتی که بیشترین شاگرد را تربیت کرد حضرت امام خمینی (ره) بودند.

سالک با اشاره به اینکه مشخصات تعداد ۴۰۰ نفر از شاگردان امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات آن روزها مطرح شده بود گفت: امام خمینی (ره)، اولین مبارزه رسمی  خود را در سال ۳۸ در کتابخانه یزد با مکتوب کردن مطالب اعتراض آمیزی علیه نظام حاکم آغاز کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) مبارزات خود را در دو محور معرفی اسلام ناب بدون پیرایه و خرافه و افشاگری نسبت به جنایات حکومت وابسته به آمریکا در ایران ادامه داد و باعث حرکت عموم ملت ایران بر اساس این دو محور و با رویکرد مذهبی و اسلامی شد.

نماینده اصفهان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خودتغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی توسط نظام حاکم را آغاز شمارش معکوس پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی حکومت شاهنشاهی در ایران قلمداد کرد و گفت: این سیاست به وضوح نشان از عدم اعتقاد دینی و مذهبی حکومت سلطنتی داشت و نشان می داد که شاه و درباریانش هیچ اعتقادی به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و قرآن کریم ندارند.

وی تصریح کرد: اقدامات ریاکارانه و عوام فریبانه شاه برای از بین بردن این ذهنیت  مانند چاپ قرآن کریم و ارسال به نقاط مختلف کشور با تشریفات، هم در تغییر باور مردم هیچ نقشی نداشت و ملت بصیر ایران به خوبی از ضدیت شاه و اطرافیانش با اصل اسلام، مطلع بود.

سالک در ادامه روحانیت را پیشکسوت حرکت انقلابی مردم عنوان کرد و گفت: پس از سپری شدن سال های تبعید حضرت امام خمینی (ره) بعد از قیام خونین سال ۴۲، امام خمینی (ره) با استقبال بی نظیر ملت به ایران بازگشتند و با سخنرانی قاطع خود در بهشت زهرا (س)، نقشه های شاهپور بختیار را نقش بر آب کردند.

وی زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: اولین عامل، ارتقاء سطح بصیرت مردم با رهنمایی ها و هدایت های حضرت امام خمینی (ره) بود که در طول سال های متمادی با انتشار اعلامیه های امام (ره) در روزهای تبعید در اختیار مردم قرار می گرفت.

سالک  دومین عامل پیروزی انقلاب را اعتماد مردم و مسئولین به حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: این اعتماد که نقشی اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت حاصل سال ها تلاش و مبارزه و هدایتگری های حضرت امام خمینی (ره) در طول سال های تبعید بود.

وی سومین عامل پیروزی انقلاب را وجود شخصیت هایی مانند شهید صدوقی، شهید قاضی طباطبائی و غیره و مبارزه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در کنار حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: این شخصیت ها، نقش بسیار موثری در تبیین اندیشه های سیاسی امام خمینی (ره) بین آحاد ملت ایران ایفا می کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: این انقلاب که با جانفشانی شهدای گرانقدر انقلاب و تحت رهبری بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است اکنون امانتی است که حفظ و حراست از آن و رساندن این امانت به دست آیندگان وظیفه ای است که بر دوش همه  ماست.

سالک در بخش دیگری از سخنرانی خود، به تشریح وضعیت فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان پرداخت و گفت: هم اکنون اسلام با سرعت در حال پیشرفت در کشورهای مختلف دنیاست و مرزهای جغرافیایی و فکری بشریت را درنوردیده است. وی با بیان اینکه هم اکنون قرآن کریم به ۲۰۰ زبان ترجمه شده است گفت: استقرار حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوعی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه، نظام سلطه جهانی جایگاه حاکمیتی ایران را در معادلات جهانی به رسمیت می شناسد گفت: این جایگاه که بر خلاف خواسته و اراده نظام سلطه جهانی است بر دشمنان ما اثبات شده است و رد پای آن را می توان در تحولات یمن، بحرین، عراق و سوریه به وضوح مشاهده کرد.

نماینده اصفهان در مجلی  در ادامه قدرت بازدارندگی ایران را که به واسطه اقتدار نیروهای مسلح به دست آمده است را  در تثبیت جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: این اقتدار با تلاش شهدای گرانقدری مانند شهید ستاری ها، شهید صیاد شیرازی ها، شهید تهرانی مقدم ها و همه دلسوزان نظام اسلامی و دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.

وی رشد علمی کشور را نیز با توجه به شرایط تحریم، بسیار ستودنی خواند و گفت: رشد علمی کشور نیز با وجود شرایط تحریم، نقش بسزایی در تقویت جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان ایفا کرده است.

وی حفظ دست آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حرکت به سمت تحقق آرمان های این نظام الهی را وظیفه ی امروز همه ی مردم متدین و انقلابی عنوان کرد و گفت: این امانت الهی باید حفظ و به آیندگان سپرده شود.

سالک رمز پیروزی و پیشرفت انقلاب را در سه محور ولایت فقیه، قرآن و عترت و مردم عنوان کرد و گفت: باید با حفظ این ارزش ها، وظیفه خود در حفظ و حراست از این امانت الهی را به نحو احسن انجام تا در پیشگاه خداوند متعال روسفید و آبرومند باشیم.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.