سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 17:50 - دوشنبه 18 بهمن 1395

حاجی دلیگانی؛

هر کسی فکر جنگ با ایران باشد دیوانه است/ برخی دنبال ساختن طبقه ممتاز در جامعه هستند

حاجی دلیگانی گفت: بیت المال برای ۵ میلیون نفر نیست بلکه متعلق به ۷۵ میلیون نفر است، برخی با برداشت های بی رویه می خواهند طبقه ممتاز در جامعه درست کنند.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه، در نشست روشنگری شهرستان فریدن در مسجد صاحب الزمان شهر داران با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی یک نعمت الهی بود که باعث بریده شدن دست مستکبران از کشورمان شد.
حسینعلی حاجی دلیگانی ادامه داد: امروز آمریکا به دو دلیل با انقلاب ما مخالف است، اول اینکه انقلاب اسلامی مانع منافع مستکبران در کشور و منطقه شد و دوم اینکه الگویی برای دیگر کشورها شده است و باعث شده که منافع آمریکا در تمام جهان به خطر بیافتد.

هر کسی فکر جنگ با ایران باشد دیوانه است

نماینده میمه و شاهین شهر با بیان اینکه آمریکا به فکر ساقط کردن انقلاب اسلامی است، افزود: کشورهای مستکبر و دشمنان در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند اما نه با جنگ سخت، چون آنها می دانند که نمی توانند با جنگ کاری از پیش ببرند.
وی با اشاره به صحبت های سخنگوی کاخ سفید مبنی بر این که ترامپ هیچ گزینه‌ای را از روی میز خارج نمی‌کند گفت: این حرف یک حرف کاملا بی ربط است به دلیل این که اخیرا یکی از مقامات آمریکایی گفته بود اگر کسی از جنگ و گزینه نظامی توسط آمریکا بعد از مداخله ای که آمریکا مستقیما در عراق انجام داد است حرفی را بزند آن فرد دیوانه است و باید به تیمارستان برود.
حاجی تاکید کرد: به هیچ وجه آمریکایی ها وارد جنگ جدیدی در منطقه نخواهند شد و خصوصا ترامپ به دنبال این موضوع است که آن ۶ هزار میلیارد دلاری که خرج لشکرکشی به منطقه کرده است را مجددا هزینه نکند، خود ترامپ هم این موضوع را بارها گفته است که درآمد های آمریکایی ها را می خواهد برای خود مردم آمریکا خرج کند، بنابراین چنین گزینه ای به طور کلی منتفی خواهد بود.

این نماینده با اشاره به فتنه ۸۸، بیان کرد: سال ۸۸ دشمنان با توهین بر مقدسات، به اعتقادات مردم حمله کردند تا یکی از نقشه های براندازی را اجرا کنند اما مردم هوشیارمان، راه را بر آنها بست اما آمریکا و دار و دسته آن از پا نشستند و پروژه نفوذ را آغاز کردند.

وی ادامه داد: پروژه نفوذ فقط به یک یا چند جاسوس محدود نمی شود، آنها با نفوذ در ارگان و نهادهای تاثیر گذار به دنبال اثرگذاری بر فکر نهادهای تصمیم گیر هستند تا اینگونه تصمیم گیری ها بر اساس معیار کشورهای غربی صورت گیرد.

نماینده میمه، شاهین شهر و برخوار یکی از اهداف پروژه نفوذ را از بین بردن روحیه انقلابی مسئولان دانست و تاکید کرد: زمانی که روحیه انقلابی در صدر کارها قرار بگیرد نتایجی مثل پیروزی هشت سال دفاع مقدس رقم خواهد خورد، ریشه کن شدن داعش و ارباب هایش پیش روی مان قرار می گیرد و با روحیه انقلابی در سایه تحریم هم قدرت نظامی ایران افزایش می یابد به گونه ای که با هر آزمایش موشکی ایران، ترس بر جان دشمنان می افتد.

حاجی، نبود روحیه انقلابی را عامل به وجود آمدن فتنه ۸۸ دانست و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی از فتنه ۸۸ شروع شد و منشأ و ریشه آنکه ایران مذاکره و برجام را قبول کرد، همان فتنه است.

این نماینده با بیان اینکه برجام بیش از سه سال سرمایه و وقت ملت را هدر داد، گفت: یکی از موسسه های آمریکایی از سال ۱۹۹۷ روی پروژه نرمالیزه کردن ایران برنامه ریزی کردند و در این راه ۷ برجام را برای ایران در نظر گرفتند.

عضو فراکسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه فکر غربی نباید مبنای محاسباتی مسئولان در کشور باشد، اظهار کرد: امروز فکر غیر انقلابی می گوید که حتی مدیر را هم از خارج کشور وارد کنیم، در صورتی که همین جوانان انقلابی بودند که دشمنان رابه کرنش در برابر ایران وادار کردند.
بیت المال برای فقط ۵ میلیون نفر نیست

وی در بخش دیگر از صحبت های خود به مسئله شفاف سازی حقوق های نجومی پرداخت و بیان کرد: بیت المال برای ۵ میلیون نفر نیست بلکه متعلق به ۷۵ میلیون نفر است، برخی با برداشت های بی رویه می خواهند طبقه ممتاز در جامعه درست کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در قانون اساسی آمده است که هر مسئولی نمی تواند بیش از ۶۰ میلیون ریال حقوق بگیرد، تاکید کرد: چگونه می شود برخی برای خودشان قانون می گذارند که بعضی از مدیران دولتی می توانند ۲۰ میلیون تومان حقوق بگیرند و اینگونه مسئله حقوق های نجومی را توجیح کنند؟!
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی جمع کثیری از مردم شاهد چپاول‌گری جمع قلیلی از مسئولان از اموال آن‌ها باشند، احساس تبعیض به مردم دست داده و در آینده نتایج مخربی خواهد داشت و این ظلمی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تصویب شده، سامانه‌ای راه اندازی شود که تمامی حقوق هایی که به مدیران پرداخت می‌شود به صورت آنلاین در آنجا وجود داشته باشد و هر لحظه دستگاههای نظارتی و همچنین عموم مردم به آن دسترسی داشته باشند گفت: برخی آقایان بعد از تصویب این قانون گفتند که ما از تصویب آن خجالت می کشیم اما باید بدانند وقتی حقوق ۶۰ هزار تومانی به یک نابینا می دهیم باید خجالت بکشیم، در حالی که حقوق برخی آقایان چند صد ملیونی است.
وی دروغ گویی مسئولان را باعث سلب اعتماد مردم از نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: امروزه می گویند نرخ بیکاری در کشور کاهش یافته اما در جلسه استانداری اصفهان اعلام می کنند که در طی یک هفته نرخ بیکاری ۲٫۵ درصد افزایش یافته، در صورتی که بدون شک در مناطقی مثل فریدن، این نرخ بیکاری بسیار بیشتر است.

عضو فراکسیون برنامه و بودجه مجلس، ادامه داد: حال چه می شود در حقوق شهروندی ۱۲۰ ماده ای که دولت ارائه می دهد مسئله مسکن، خوراک و شغل مردم دیده نمی شود در صورتی که این جزء حداقل هایی است که باید برای مردم در نظر گرفته شود و این فقط یک کار تبلیغاتی بیشتر نبوده است.
وی با بیان اینکه رفع تبعیض و ایجاد قسط و عدل در این حقوق شهروندی نیز دیده نشده است، بیان کرد: چرا دولت باید بین برخی مناطق تبعیض قائل شود امروز شاهدیم برخی حقوق های آنچنانی در بدنه دولت می گیرند ولی برخی با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی به سر می برند.
نماینده میمه راه حل رهایی از مشکلات را در حفظ روحیه انقلابی مردم دانست و گفت: مردم باید بدانند که در آینده تصمیم گیری آنها باعث پیش برد این کشور خواهد شد و انتخاب های آنان در آینده کشور تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/ دیار اقوام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.