سرویس: اخبار شهرستان 18:51 - دوشنبه 18 بهمن 1395

استاندار در افتتاح پروژه ورزشی روستای روران:

لزوم بالاترین سطح خدماتی رفاهی در روستا/ ۱۳۹ پروژه در دهه فجر، نشان از فعالیت بالای بخش مرکزی شهرستان اصفهان است

ظهر امروز با حضور استاندار اصفهان و مسئولان ذیربط، افتتاح و بهره برداری بخشی از پروژه های عمرانی بخش مرکزی شهرستان اصفهان در قالب بهداشتی و ورزشی انجام شد.

به گزارش اصفهان شرق، سالن ورزشگاه روستای روران، ظهر امروز پس از انتظار یازده ساله مردم و با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان به بهره برداری رسید.

استاندار اصفهان در این مراسم با اشاره به توصیه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر توسعه روستاها گفت: حضرت امام خمینی(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب، توصیه اکید به توسعه و بازسازی روستاهای کشور داشتند و تاسیس جهاد سازندگی نیز در این خصوص بود.

رسول زرگر پور اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت روستاها در اولویت برنامه ها بوده و هم اکنون نیز در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

وی با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و مولفه های استقلال تاکید کرد: یکی از مولفه های استقلال، امنیت غذایی است که از مسیر روستا می آید و همین امر اهمیت پیگیری مسائل روستا را دو چندان می کند.

استاندار افزود: هر چه سریعتر باید روستاها در سطح رفاهی خدماتی در شان مردم قرار گیرند و خدمات زیربنایی در روستا باید در اهمیت قرار داده شود.

وی با بیان اینکه پروژه سالن ورزشی روستای روران پس از مدت 11 سال به ثمر رسید، گفت: این پروژه دارای اهمیت بالایی برای مردم و جوانان در زمینه ورزشی است و باید به صورت ویژه به اتمام پروژه ها بپردازیم.

زرگرپور با اشاره به آمار بالای افتتاح از پروژه های بخش مرکزی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولان قدم های خوبی در خصوص پروژه های مورد بهره برداری شده روستایی و شهری برداشته اند و قطعا آمار 139 پروژه در بهمن 95، نشان از فعالیت خوب عمرانی در بخش مرکزی شهرستان اصفهان است.

*رهاسازی آب، مهم ترین پروژه شرق اصفهان بود

فرماندار اصفهان در این مراسم با اشاره به اهمیت کمک رسانی به مردم در زمینه کشاورزی گفت: زمانی که سخن از شرق اصفهان به میان می آید، امرو معیشتی و وابستگی به حوضه آبریز مد نظر قرار دارد و در این خصوص رهاسازی آب یکی از مهم ترین پروژه های شرق اصفهان است.

فضل الله کفیل اظهار کرد: در دهه فجر امسال در بخش مرکزی شهرستان اصفهان، 139 پروژه با اعتباری بالغ بر 277 میلیارد تومان در بخش خصوصی و دولتی به بهره برداری رسید و امروز شاهد افتتاح دو پروژه با تکمیل بالای یازده سال بودیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی بیشترین حوادث رانندگی را شاهدیم، گفت: در این خصوص تعریض پل ها در دستور کار قرار گرفت و همچنین اصلاح نقاط حادثه خیز توانست در کاهش تصادفات جاده ای موثر واقع شود.

*اشتغال جوانان مد نظر مسئولان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بتوانیم زنان را در محیط منزل شاداب کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد و در این خصوص می توان اقدامات خوبی را به انجام رساند.

ناهید تاج الدین اظهار کرد: افتتاح پروژه ها در شرایط رکودی یکی از اقدامات مهم و مد نظر مسئولان است و در سایه نگاه ویژه به ثمر رسید.

وی با توجه به اهمیت ورزش در سطح جوامع اذعان کرد: مهم ترین مشکلات جامعه بحث اشتغال است و اگر در رابطه با ورزش و ارتقاء آن تلاش کنیم، برخی از مشکلات اشتغال نیز حل خواهد شد.

* افتتاح 139 پروژه عمرانی در بخش مرکزی شهرستان اصفهان گام مهمی در دهه فجر 95 است

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اصفهان با اشاره به بهره بداری از 139 پروژه عمرانی بخش مرکزی شهرستان اصفهان گفت: احداث مدارس، کتابخانه عمومی، مراکز جامع سلامت، شبکه آب شهری و روستایی، توسعه تصفیه خانه، سالن ورزشی، پروژه های جهاد کشاورزی، اصلاح نقاط حادثه خیز، احداث بلوار منشیان و بهره برداری از بلوار های منشیان و جار از جمله پروژه های مهمی بود که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

علیرضا حسینی اظهار کرد: شبکه فرسوده آب روستاها و مشکلات ایجاد شده در رابطه با زیرساخت ها به وجود می آید با توجه به شرایط خشکسالی باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نیاز جمعیت روستایی بخش مرکزی به استخر شنا، کاملا مشهود است، خاطرنشان کرد: جمعیت بالای 80 هزار نفری روستایی بخش مرکزی شهرستان اصفهان، لزوم احداث استخر شنا را می طلبد و انشالله در نگاه مجموعه مدیریت استان قرار گیرد.

افتتاح استخر شهدای کوهپایه و همچنین پروژه بهداشت در براآن شمالی نیز از دیگر برنامه های امروز مسئولان در بخش مرکزی شهرستان اصفهان بود.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.