سرویس: اجتماعی 14:10 - دوشنبه 18 بهمن 1395

امام جمعه اصفهان در مراسم کلنگ زنی سالن اجتماعات گلستان شهدا:

ساخت سالن اجتماعات مجهز نیاز اصلی این مکان معنوی بوده است

امام جمعه اصفهان گفت: امیدوارم مکان جدید سالن اجتماعات گلستان شهدا که با همکاری شهرداری و بنیاد شهید احداث می شود، در خور نام تخت فولاد باشد.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم کلنگ زنی سالن اجتماعات گلستان شهدا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا یکی از آرزوهای دیرینه شهر اصفهان بوده، شهری که بیشترین تعداد شهدا و جانبازان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: ساخت این سالن سال های سال محل مناقشه بوده که مکان یابی این سالن کجا باشد، چندین بار هم مکان های مختلفی برای ساخت آن انتخاب شده ولی به دلایل مختلف این کار متوقف شده است.
وی ادامه داد: اما بالاخره با همدلی که میان استانداری اصفهان، بنیاد شهید و شهرداری اصفهان به وجود آمد وفاقی شکل گرفت و یک محلی را که می شود گفت کمترین معارضه را دارد، انتخاب شد.
شهردار اصفهان از ساخت فاز نخست سالن اجتماعات گلستان شهدا در یک زمان بندی بسیار سریع در حدود یک سال و نیم خبر داد و گفت: این مکان سه سالن مجزا در کنار هم خواهد داشت و اعتبارات آن نیز میان استانداری، شهرداری و بنیاد شهید تقسیم می شود. پیمانکار این طرح نیز سازمان عمران شهرداری اصفهان است که سازمانی خوشنام و تمام وقت محسوب می شود و تقاطع غیر همسطح استقلال و برخی از پروژه های بزرگ شهر توسط آن در حال احداث است.
جمالی نژاد ضمن ابراز امیدواری از اینکه آرزوی دیرینه مردم اصفهان با ساخت این سالن محقق شود عنوان کرد: گودبرداری این ساختمان در ایام عید نوروز انجام می شود و بعد از عید با سرعت بسیار زیاد و بصورت سه شیفت مراحل ساخت آن انجام خواهد شد.
وی درباره در نظر گرفتن پارکینگ برای این سالن گفت: برای توسعه ظرفیت پارکینگ در این مجموعه برنامه های زیادی ارائه شده که در مراحل بعدی پیش بینی خواهد شد. در فاز اول این مکان پارکینگی برای زیر مجموعه پیش بینی شده و می توانیم پارکینگ هایی را هم بعد از آزادسازی بصورت همزمان برای این مکان داشته باشیم.
شهردار اصفهان در ادامه افزود: مشکلی که چندین سال برای ساخت این سالن وجود داشت این بود که ضمن ساخت ساختمان حدود 4 هزار قبر در تخت فولاد مورد تخریب قرار می گرفت، اما خوشبختانه اکنون فضایی که برای این کار در نظر گرفته شده خالی از قبر است و منطقه ای مسکونی است که برای توسعه آن مشکل خاصی وجود ندارد.
جمالی نژاد ادامه داد: البته برخی از معرضین تنها نگران آینده این پروژه هستند که حتما نظرات آنان نیز مورد لحاظ قرار می گیرد، ضمن اینکه بر سر خرید زمین مالکان شخصی که تعداد اندکی پلاک است، نیز قطعا توافقاتی صورت می گیرد، چرا که قرار است در این مکان مناسک مذهبی انجام شود و یقینا باید رضایت این مالکان در نظر گرفته شود.
وی در خصوص خیمه کنونی گلستان شهدا گفت: مکانی که برای احداث این مکان مهم در نظر گرفته شده در کنار تخت فولاد و گلستان شهدای اصفهان است که با نام لسان الارض شناخته می شود، پس باید معماری این ساختمان با شانیت محل احداث آن همخوانی داشته باشد و به صورت ایرانی اسلامی باشد.
شهردار اصفهان در پاسخ به دغدغه و نگرانی مطرح شده از سوی برخی از خبرنگاران درخصوص تخریب قبور موجود در تخت فولاد به عنوان میراث تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان گفت: من در اینجا این قول را به همه کسانی که نگرانی تخریب این قبور را دارند می دهم که ما در ساخت این بنا هیچ گونه آسیبی به قبور نخواهیم رساند و مشکلاتی که پیش از این در این زمینه برای احداث این مکان وجود داشت دوباره تکرار نخواهد شد.
جمالی نژاد تاکید کرد: فضایی احداث خواهد شد که برای همه شهروندان اصفهانی بازی برد-برد خواهد بود و همه از آن رضایت خواهند داشت.
وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به ساخت 5 هزار دستگاه موتور سیکلت برقی گفت: برای انجام این کار دو تعهد وجود دارد که یک تعهد از سوی شهرداری است که باید هزینه این پروژه را که هزینه قابل توجهی هم هست پرداخت کند و گام دوم اما باید از سوی سازندگان این دستگاهها برداشته شود که امیدواریم این اقدام تا یکی 2 ماه آینده از سوی آنها انجام شود.
وی ادامه داد: شهرداری اصفهان به تعهد خود در این زمینه عمل کرده است، همانطور که برای خرید هر دستگاه اتوبوس که پیش از این تنها 17 میلیون تومان پرداخت می کرد، امروز هزینه ای بالغ بر 400 تا 500 میلیون تومان می پردازد.
شهردار اصفهان از اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح استقلال در ایام عید نوروز خبر داد و گفت: سعی می کنیم این طرح یا در اواخر سال جاری و یا در ابتدای سال آینده افتتاح کنیم ضمن اینکه درگاهی ورودی هم برای این تقاطع پیش بینی شده که در نیمه نخست سال آینده افتتاح می شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.