اصفهان شرق

عضویت رایگان در کتابخانه‌ها/ برنامه کتابخانه‌ها در دهه فجر

کدخبر: 124880
1395/11/17 در ساعت 17:33

به گزارش اصفهان شرق، امیر هلاکویی  در رابطه با برنامه‌های دهه فجر کتابخانه‌های استان اصفهان اظهار کرد: طرح عضویت یک ساله رایگان و سراسری را 12 و 23 بهمن در 180 کتابخانه عمومی نهادی استان در دستور کار داریم که در این طرح هر نفر که در کتابخانه‌ها به عضویت درآید می‌تواند از امکانات بقیه کتابخانه‌های استان نیز استفاده کند.

وی افزود: 12 بهمن‌ماه برنامه شب شعر را در کتابخانه عمومی ارشاد برگزار کردیم؛ همچنین برنامه شب شعر مدافعان حرم دیروز در شهرضا با حضور شاعران آئینی برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مسابقه کتاب‌خوانی داستان راستان از کتاب شهید مطهری با همکاری کانون حسنات انجام می‌پذیرد که تا 30 بهمن‌ماه مهلت ارسال پاسخ آن به روش پیامکی و یا تحویل پاسخنامه به کتابخانه‌ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: دوره «قصه گوی مهربان» که با محوریت آموزش مهارت‌های قصه‌گویی ویژه مادران با هدف فراهم کردن بانک اطلاعاتی از مادران قصه‌گو و استفاده از حضور این بانوان در بخش‌های کودک کتابخانه‌ها برگزار می‌شود که با عنوان چه بخوانیم چطور بخوانیم و چرا بخوانیم در شهرستان اصفهان، فلاورجان، برخوار، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، میمه، خمینی‌شهر و فولادشهر برگزار می‌شود و 28 بهمن اختتامیه آن در کتابخانه عمومی صائب اتفاق می‌افتد.

هلاکویی در مورد برنامه «کتاب‌خوان» ماه بیان کرد: این برنامه از ابتدای سال آغاز شده است و در هر ماه 4 کتاب پر مخاطب از کتاب‌های انتشار پیدا کرده در سال 94 و 95 انتخاب می‌شود و این برنامه در بهمن‌ ماه با کتاب‌های «جنایت و مکافات»، «اسماعیل»، «روزهای فاطمه» و «سرداران ایران زمین» ادامه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در قالب این چهار کتاب بهمن‌ ماه نشست‌های کتاب‌خوان برنامه‌های نقد کتاب و … در کتابخانه‌های عمومی اتفاق می‌افتد؛ همچنین پوستر «این چند کتاب» ویژه 22 بهمن هم‌زمان با پایان سلطه گری امریکا، سیر مطالعاتی دهه فجر و 22 بهمن در قالب این پوستر به مردم معرفی می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تأکید کرد: 180 کتابخانه نهادی و 120 کتابخانه مستقل در سطح استان داریم که مشغول به فعالیت هستند و در اکثر شهرهای استان و روستاهای بالای هزار و 500 نفر کتابخانه داریم که در بعضی از این شهر و روستاها کتابخانه به عنوان تنها نهاد فرهنگی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به هدف کتابخانه‌ها مبنی بر اطلاع رسانی عمومی بیان کرد: در کتابخانه‌ها کتاب‌های دین و ادبیات را داریم که در آن‌ها به انقلاب اسلامی اشاره شده است؛ سعی کردیم در مسابقات کتاب‌خوانی نشست‌های کتاب‌خوان و نمایشگاه‌هایی با موضوع دستاوردهای ارزش‌های اسلامی، کارگاه‌های قصه و شعر و همکاری با نهادهای مختلف مثل مدارس، بسیج و … برنامه‌های مختلف آگاهی بخشی عمومی داشته باشیم.

هلاکویی گفت: مخاطبان در استان 200 هزار نفر هستند که عمدتاً کودکان و نوجوانان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب به حساب می‌آیند و آشنایی زیادی با دهه فجر ندارند، ما در قالب کتاب و برنامه‌ها این خاطرات را برای این عزیزان باز آفرینی می‌کنیم و در کل حدود 80 برنامه در استان در رابطه با دهه فجر برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار کرد این برنامه‌ها شامل نمایشگاه‌های انقلاب به روایت مطبوعات، نمایشگاه انقلاب به روایت کتاب، کلاس ویژه خردسالان، کارگاه خلاقیت، بازدیدهای جمعی دانش آموزان و مهدکودک‌ها از کتابخانه‌ها، نشست‌های قصه‌گویی و دوره‌های ویژه مادران و پدران و …. در کل کتابخانه‌های استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/فارس