اصفهان شرق

راهنمایان گردشگری 39 کشور در نصف جهان

کدخبر: 124872
1395/11/17 در ساعت 15:30

به گزارش اصفهان شرق، ،این تور با حضور 240 نفر از راهنمایان گردشگری از 39 کشور جهان از جمله اتریش، فرانسه، یونان، تایلند، انگلستان و آمریکا و کشورهای مختلف جهان در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران به مدت 2 روز میهمان اصفهانی ها خواهند بود.

در  این مدت، اعضای کنوانسیون 2017 گردشگری جهان از جاذبه های فرهنگی، مکان های تاریخی دیدن می کنند و با آداب و رسوم مردم شهر گنبدهای فیروزه ای آشنا می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم آغاز به کار این تور گردشگری در اصفهان که شنبه شب در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، گفت: برگزاری این تور در اصفهان، فرصت مغتنمی برای راهنمایان گردشگری جهان است تا بیشتر با جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی اصفهان به عنوان سرزمین رویایی مشرق زمین آشنا شوند.

فریدون اله یاری افزود: حضور راهنمایان گردشگران جهان در اصفهان فرصت بهتری را برای معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی همچنین آداب و رسوم و صنایع دستی این استان را برای بهره گیری جهانیان برای لذت بردن از این ظرفیت ها بوجود می آورد.

وی افزود: اصفهان در قلب جغرافیای ایران همواره نقشی تعیین کننده بر فرهنگ و تمدن ایران بزرگ و جهان داشته و در نزد جهانیان شهری مهم، تاریخی و قابل احترام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه 22 هزار اثر تاریخی و فرهنگی ارزشمند در این استان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و 850 اثر در فهرست آثار ملی و هفت اثر در فهرست سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد ( یونسکو ) به ثبت رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه صنایع دستی این استان مورد استقبال مردم جهان قرار دارد، گفت: شورای جهانی صنایع دستی در سال 2015 میلادی اصفهان را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید و این شهر در سال 2016 میزبان شورای صنایع دستی جهان بود.

در این مراسم که به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی و صنایع دستی همچنین فعالیت های انجام شده در استان اصفهان برای توسعه صنعت گردشگری در قالب کلیپی به تصویر کشیده شد.
همچنین با اشاره به اینکه برند گردشگری اصفهان از سوی اتاق بازرگانی این شهر در دست تهیه است از اعضای کنوانسیون گردشگری 2017 خواسته شد پس از بازید از اصفهان، پیشنهادهای خود را برای طراحی این برند ارائه دهند.
240 نفر از راهنمایان گردشگران جهان از 39 کشور جهان در قالب کنوانسیون گردشگری 2017 شنبه شب به منظور دیدن آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی اصفهان وارد این شهر شدند.

اعضای کنوانسیون گردشگری 2017 جهان قرار است در مدت 2 روز اقامت در استان اصفهان از جاذبه های فرهنگی اصفهان و کاشان دیدن کنند.

میزبان تور کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان همه ساله پس از رای گیری در مجمع جهانی این کنوانسیون با حضور همه اعضای آن در شهر ‘پراگ’ کشور ‘چک’ تعیین می شود.
جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته توانست با معرفی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی خود میزبانی این تور بین المللی را به دست آورد.

کنوانسیون به معاهده‌ ای گفته می‌شود که با هدف تدوین قواعد حقوقی و مهم بین کشورهای متعدد تنظیم و منعقد می‌ گردد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان