سرویس: سیاسی 08:00 - یکشنبه 17 بهمن 1395

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان:

انقلاب اسلامی فراتر از ایران جغرافیایی است

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در درون ایران جغرافیایی قرار دارد، گفت: انقلاب اسلامی متفاوت با ایران جغرافیایی است.

به گزارش اصفهان شرق، سردار غلامرضا سلیمانی در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه خمینی‌شهر و در جمع بسیجیان اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته اما شاید به اندازه عظمت و بزرگی دستاوردهای انقلاب در تبیین آن‌ها در داخل کشور کار نشده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانست یک حکومت وابسته ولی به لحاظ محاسبات مادی قوی را ساقط کند، حکومتی که حافظ مناطق غرب در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شد، حکومتی که ارتش مقتدری برای آن سازماندهی کرده بودند تا این ارتش بتواند جلوی پیشروی ارتش سرخ جماهیر شوروی را به سمت آب‌های گرم خلیج فارس سد کند، برای آن دستگاه جهنمی ساواک را درست کرده بودند که یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های امنیتی دوران معاصر به حساب می‌آید.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه این کشور و حکومت پهلوی و هم پیمانان مقتدری در منطقه و حامیان قدرتمند بین المللی وجود داشت، خاطرنشان کرد: در راس آن‌ها بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا یعنی آمریکا حامی اصلی حکومت پهلوی محسوب می‌شد؛ این حکومت متحد راهبردی، استراتژیک رژیم صهیونیستی به حساب می‌آمد.

وی با بیان اینکه امام راحل یک تئوری را برای تشکیل حکومت و نظریه ولایت فقیه را ارائه کرد، اضافه کرد: ملت ایران زمانی که به میدان آمد با دست خالی در مقابل تمام قدرت این حکومت قرار گرفت و امام راحل توانست با دست خالی این حکومت را ساقط کند، رمز پیروزی این بود که امام قدرت جدیدی را می‌شناخت و آن را به‌کار گرفت که به تمام زوایای آن قدرت اشرافیت داشت.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه راهبرد این قدرت و انقلاب پیروزی، خون بر شمشیر بود، اظهار داشت: ملت بدون سلاح به مصاف مجهزترین تجهیزات نظامی حکومت پهلوی و حامیانش رفت.

وی یادآورشد: زمانی که امام فرمان آمدن مردم به خیابان‌ها را داد هیچ اشاره‌ای به داشتن سلاح و وسیله دفاعی نداشتند و با دست خالی حکومت را ساقط کردند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه چهارماه قبل از فرار شاه 16سازمان اطلاعاتی آمریکا گزارش منتشر کردند و این گزارش در اسناد موجود است، ادامه داد: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند هیچ تهدید جدی متوجه حکومت پهلوی نیست و آنان بر اساس محاسبات مادی این گزارش را منتشر کردند و این قدرت نرم انقلاب اسلامی را نمی‌شناختند و هنوز هم می‌خواهند خود را فریب دهند که با ظاهر این قدرت آشنا نیستند و این قدرت توانست تمام معادلات بین المللی را به هم بزند.

وی افزود: نه تنها غربی‌ها بلکه دوستان و یاران انقلاب نیز باور نداشتند با این سرعت انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تشکیل جمهوری اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی یک اتفاق ساده‌ای نبوده، به سخنان امام راحل اشاره کرد و گفت: این یک موهبت الهی است که از سوی خدا به ملت ایران ارزانی شده و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم، مردم سالاری دینی در شرایطی بود که دموکراسی غربی عده زیادی از ملت‌ها را اغوا کرده و مارکسیسم هم بخشی از ملت‌ها را فریب داده بود و گفتمان دیگری وجود نداشت.

و ی اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار فراوان است و دهه فجر فرصتی است تا مقداری تلاش کنیم در برنامه‌ها، گفت‌وگوها و رسانه‌ها عظمت و پیامدهای تشکیل مردم سالاری دینی،  جمهوری اسلامی، نظام علوی و عاشورایی را برای خود و مردم تبیین کنیم.

فرمانده سپاه استان اصفهان با بیان اینکه امروزه اسلام قدرت و حکومت دارد، اضافه کرد: اسلام قدرت تعیین کننده‌ای به واسطه جمهوری اسلامی ایران است.

وی اشاره کرد: ناتو وارد سوریه و دخالت در آن کشور شد، اما چون جمهوری اسلامی مخالف بود موفق نشدند، عراق و افغانستان اشغال شد و آمریکا 3 هزار میلیارد دلار هزینه کرد و بیش از 8 هزار میلیارد دلار با سایر کشورها که در این کار همراهش بودند هزینه شد تا بتوانند این قدرت را کنترل کنند که با شکست مواجه شدند.

سردار سلیمانی بیان کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا بر این نظر است که این پول هزینه شد اما برای جمهوری اسلامی منفعت داشت و باعث شد تا جمهوری اسلامی حاکم بر عراق شود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی متفاوت با ایران جغرافیایی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیای ایران فعلی است، جمهوری اسلامی ایران در درون ایران جغرافیایی قرار دارد، هر کشور مسلمانی که در آینده پیروز شود می‌گویند جمهوری اسلامی حاکم شده و این عزت و قدرتی است که جمهوری اسلامی به ایران داد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: اگر به مشکلات کشور نگاه کنیم بخشی از آن ناشی از دشمنی‌هاست و بعضی از مواقف به مختصات حکومت مردم سالاری دینی و اسلام ناب محمدی توجه کامل نکردیم که باعث بروز مشکلات اقتصادی، فرهنگی و… شد که راه حل آن بازگشت و توجه به مختصات حکومت دینی است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند که ایران با آتش بازی نکند، اظهار داشت: بر اینکه آمریکایی‌ها آتش افروز هستند تردیدی نیست اما در آتشی که توسط صدام برپا کردند فرزندان این ملت وارد آن آتش شدند و مانند فولادی آب دیده بیرون آمدند و آتش را گلستان کردند که گنجینه‌ای برای این حکومت شد.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه ملت ایران یکپارچه در برابر زیاده خواهی‌های دشمن ایستاده‌اند، اضافه کرد: بمب اتم و سلاح‌های پیشرفته، قدرت‌های تعیین کننده نیستند و دهه فجر فرصتی است تا برگردیم و ببینیم این قدرت توسط امام چگونه شناسایی شد.

وی عنوان کرد: امام راحل در یکی از پیام‌های خود فرمود قرن آینده از آن اسلام خواهد بود و اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.