اصفهان شرق

توقیف ماشین های حمل کود حیوانی بدون مجوز/ تیم واکسیناسیون آنفولانزای پرندگان از سوی مراکز بهداشت تشکیل می شود

کدخبر: 124734
1395/11/17 در ساعت 10:21

به گزارش اصفهان شرق، جلسه شوراي بهداشت بخش بن رود در خصوص راه های پیش گیری و مبارزه با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ریاست بخشدار بن رود و با حضور مسئولان دامپزشکی، جهاد کشاورزي، مرکز بهداشت در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزي ورزنه برگزار شد.

بخشدار بن رود ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در خصوص آنفولانزاي فوق حاد پرندگان ضمن اطلاع رسانی مناسب جامعه هدف نسبت به رعایت موارد بهداشتی مرتبط با این بیماري باید کوشید و به نگرانی هاي بی مورد در سطح بخش نیز دامن نزنیم.

مسئول مبارزه با بیماري مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با اشاره به راه های پیشگیري بیماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان تصریح کرد: تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر واگیري انسان وجود نداشته و مردم باید آگاه باشند و موارد بهداشتی را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: کلیه امکانات و پرسنل اقلام مورد نیاز باید از سوي دستگاه هاي مرتبط آماده و در دسترس باشند و همکاري لازم را جهت کنترل و مبارزه با کانون هاي آلوده انجام دهند.

به گزارش اصفهان شرق در این جلسه مصوب شد دهیاری ها و شهرداری ورزنه در زمنیه اطلاع رسانی مناسب در مورد آنفولانزای حاد پرندگان همکاری لازم را داشته باشند و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، صداوسیما و خبرگزاری ها فراموش نشود.

همچنین بر اساس این جلسه می بایست ماشین هاي حمل کود حیوانی و مرغی مجوز لازم را از دامپزشکی اخذ نمایند در غیر این صورت با هماهنگی فرماندهی نیروي انتظامی بخش و دامپزشکی خودورها متوقف گردند.

توزیع بروشورهاي آشنایی با بیماري آنفولانزا فوق حاد پرندگان در سطح بخش از طریق دامپزشکی و اعلام آمادگی مراکز بهداشت بخش در خصوص بیماري آنفولانزا فوق حاد پرندگان و تشکیل اکیپ جهت واکسناسیون هم از دیگر نتایج این جلسه بود.

انتهای پیام/