سرویس: اجتماعی 18:00 - جمعه 15 بهمن 1395

یادداشت:

مسئله شادی مردم و چند سؤال

دولتها متاسفانه علاوه بر هفته دولت، دهه فجر را نیز به افتتاح تکراری طرح‌های عمرانی و خدماتی و تولیدی اختصاص می دهند و کمتر از این فرصت برای شادی آفرینی و امیدآفرینی مردم استفاده می کنند.

به گزارش اصفهان شرق،  اگر ناملایمات و گرفتاریهای دیگری نظیر بیماریهای سخت، بیکاری و ازدواج جوانان، تورم و گرانی، آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق و … را به داغ حوادث مهیب و بلایای طبیعی اضافه کنیم، خواهیم دانست مردم عزیز کشور ما چقدر صبورند و مقاوم و با ایمان قوی که دارند بر تمام مشکلات خرد و کلان و گرفتاریهای فردی و اجتماعی فائق می آیند و در کنار آن دست از حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت های مستقر نمی کشند برای همین باید گفت مردم کاشان و همه ایران قابل تحسین و ستایش اند و انصافا سالارند.

در این بحبوحه کاهش آلام و دردهای مردم و زدودن اندوه و افسردگی و شاد کردن آنان کمتر از دلداری و تسلی دادن و ابراز همدردی با آنان نیست و گرنه با انباشت حزن و غم و اندوه در افراد باید منتظر عوارض آن بود.

مومنان با تعلیمات اسلامی غم ها و ناراحتی های خود را با تقویت ایمان و شکر خداوند و نماز و مناجات و ذکر و توسل و زیارت برطرف می کنند اما با این حال شاد کردن دل مومنان نیز در دین مبین اسلام و همچنین در روایات ائمه معصومین توصیه شده است.

سالروز ولادت چهارده معصوم و ایام شادی مثل تعطیلات نوروز و دهه فجر و … بهترین فرصت و بهانه است تا افراد و گروهها و مجامع و انجمن ها و هیئات و موسسات و حتی نهادهای فرهنگی وابسته به دولت با برگزاری برنامه های شاد فرهنگی اجتماعی و البته پرهیز از برنامه های لهو و لعب در صدد شادی آفرینی در اجتماع برآیند.

متاسفانه دولتها علاوه بر هفته دولت، دهه فجر را نیز به افتتاح تکراری طرح‌های عمرانی و خدماتی و تولیدی اختصاص می دهند و کمتر از این فرصت برای شادی آفرینی و امیدآفرینی مردم استفاده می کنند.

رویکرد پایتخت و برخی کلانشهرها در دهه فجر اجرای برنامه های فرهنگی هنری شاد برای مردم است مثل برگزاری جشنواره موسیقی، جشنواره تئاتر، جشنواره فیلم در سطح ملی و استانی و … اما در سایر شهرها به ویژه کاشان که فاصله کمی با پایتخت دارد در دهه فجر دچار فقر برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری هستیم. چرا؟

از خود پرسیده ایم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان به عنوان متولی اجرای این برنامه ها در دهه فجر چه فعالیتهایی را برای شادی آفرینی مردم در این شهرستان انجام داده و می دهد؟

آیا جوانان شهرستان کاشان برای استفاده و بهره مندی از برنامه های فرهنگی و هنری این ایام حتما باید به تهران و اصفهان سفر کنند؟

اگر حضور سالار عقیلی خواننده موسیقی و آواز اصیل ایرانی که اجرای برنامه های او مجاز و بلامانع است اما به زعم عده ای در کاشان تصنیف های او مصداق لهو و لعب به شمار می رود، آیا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نباید به عنوان مرجع رسمی در این خصوص اعلام نظر کند؟

امام جمعه محترم کاشان هم چندی پیش در دیدار برگزارکنندگان برنامه های دهه فجر در این خصوص توصیه هایی را ایراد فرمودند و بر رعایت مسائل شرعی در اجرای برنامه های فرهنگی هنری دهه فجر تاکید کردند.

حال بدون هیچ پیشداوری و قصاص قبل از جنایت منتظریم ببینیم برگزارکنندگان برنامه های دهه فجر در کاشان بی اعتنا به جوسازی ها و هوچی گری ها خواهند توانست ضمن عمل به رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه، برنامه هایی شاد متناسب با فرهنگ و رسوم و نیاز مردم به ویژه جوانان این شهر برگزار کنند؟!

انتهای پیام/ کاشان اول

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.