سرویس: اقتصادی 17:03 - جمعه 15 بهمن 1395

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان خبرداد

پوشش نسل 4 و 4.5 موبایل در 40 شهر استان اصفهان تا پایان بهمن ماه

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه 40 شهر استان اصفهان تحت پوشش نسل 4 و 4.5 موبایل قرار می‌گیرند، گفت: ظرف 18 روز آینده و تا پایان بهمن ماه این اتفاق رقم خواهد خورد.

به گزارش اصفهان شرق،  حسین کشایی شامگاه پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از 2406 پروژه مخابراتی استان اصفهان اظهارکرد: امروز برای مجموعه مخابرات استان اصفهان روزی به یادماندنی خواهد بود و آنچه که امروز به بهره‌برداری رسید حاصل زحمات دولت از هفته دولت سال 95  تا به امروز است.

*پوشش نسل 4 و 4.5 موبایل در 40 شهر استان اصفهان تا پایان بهمن ماه

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری طی سال‌های گذشته در بخش تلفن همراه 700 میلیارد تومان بوده که در حال حاضر حدود 350 میلیارد تومان از 490 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های امسال متعلق به پروژه‌های تلفن همراه است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: هر 108 شهر استان اصفهان در پوشش موبایل نسل 3 قرار خواهند گرفت و این درحالی است که تا آبان ماه تنها 2 شهر استان اصفهان در پوشش نسل 3 تلفن همراه قرار داشت.

وی با بیان اینکه 40 شهر استان اصفهان تحت پوشش نسل 4 و 4.5 موبایل قرار می‌گیرند، عنوان داشت: ظرف 18 روز آینده و تا پایان بهمن ماه این اتفاق رقم خواهد خورد.

* مردم طعم شیرین ارتباط پایدار را خواهند چشید

کشایی ادامه داد: پیگیری‌های زیادی صورت گرفت تا اپراتور همراه اول برای این حجم از سرمایه‌گذاری در اصفهان آماده شود و محصول آن تحت پوشش قرار گرفتن نقاط کور و ارتقای کیفیت سرویس‌های تلفن همراه در استان اصفهان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با ارتقای شبکه تلفن همراه استان اصفهان مردم طعم شیرین ارتباط پایدار را خواهند چشید و این خدمات گسترده به آحاد جامعه محصول دولت الکترونیک است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به اضافه شدن «اطلاعات» به عناصر چهارگانه بشر اذعان داشت: امروز اطلاعات به عنوان عنصر پنجم حیات بشر محسوب شده چراکه هیچ جامعه‌ای بدون اطلاعات قادر به ادامه زندگی خود نخواهد بود.

* 80 درصد مردم خبر درگذشت هاشمی رفسنجانی را از تلفن‌های مطلع شدند

وی بیان داشت: انتقال اطلاعات همواره چالش بشر بوده اما امروز تغییر و تحولات مدیون تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات است؛ امروزه پیش از آن‌که رسانه‌ها خبری را اطلاع‌رسانی کنند مردم به وسیله شبکه‌های اجتماعی از طریق تلفن همراه مطلع خواهند شد.

کشایی اضافه کرد: قبل از اعلام خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شاید بالغ بر 80 درصد مردم کشور از طریق شبکه اینترنتی تلفن‌های همراه خود از این خبر مطلع شدند و این اتفاق کمی نیست.

وی متذکر شد: تمامی رسانه‌های گفتاری، شنیداری و نوشتاری یک‌سویه هستند اما رسانه اینترنتی شبکه تلفن همراه رسانه‌ای دوسویه و چندسویه(مالتی‌مدیا) است و همه این پیشرفت‌ها در جامعه‌ای اتفاق خواهد افتاد که بتوان زیرساخت‌های آن را فراهم کرد.

* وجود 4 میلیون و 800 هزار کاربر تلفن همراه در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان ابرازکرد: اتصال فیبر نوری به منازل و مشاغل اتفاقی است که اگر بتوانیم تا 2 سال آینده تعداد اتصال منازل و مشاغل را ارتقا دهیم، وارد مرحله بسیار مدرنی از تکنولوژی ارتباطات خواهیم شد.

وی تأکید کرد: با طرح پیشنهادی از طرف مخابرات استان اصفهان قرار بود فروش فیش FTTH صورت گیرد که اگر به خوبی اطلاع‌رسانی شود تا 200 هزار نفر می‌توانند این طرح را در شهر اصفهان ثبت‌نام کنند.

کشایی افزود: شهر اصفهان بالغ بر یک میلیون و 500 هزار و استان اصفهان بالغ بر 4 میلیون و 800 هزار کاربر تلفن همراه دارد و این اتفاق کوچکی نیست.

* هیچ‌یک از 2406 پروژه مخابراتی استان اصفهان تکراری نیست

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه(فقط همراه اول) شهر اصفهان 130 درصد است، یادآور شد: جامعه ما جامعه‌ای فرهیخته و آماده دریافت تکنولوژی‌های مدرن است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان تصریح کرد: نخستین موبایل نسل سوم کشور در شهریور ماه 93 در اصفهان رقم خورد و استان اصفهان نخستین استانی بود که تمام BTS های موبایل را با فیبر نوری برقرار کرد.

وی اظهارداشت: 100 صفحه مستندات برای 2 هزار و 406 پروژه مخابراتی که قرار است در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد وجود دارد و همه این پروژه‌ها از شهریور ماه امسال کلید خورده و حتی یکی از آن‌ها نسبت به پروژه‌های افتتاح شده در گذشته تکراری نیست.

* پروژه نوسازی شبکه تلفن همراه یک ابرپروژه است

کشایی تصریح کرد: اصطلاح ابرپروژه برای نخستین بار در بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی به کار برده شد و انصافاً 2 پروژه نوسازی شبکه تلفن همراه و FTTH استان اصفهان به عنوان ابرپروژه‌های واقعی هستند و حماسه‌ای بزرگ را در صحنه ارتباطات استان اصفهان رقم خواهند زد.

وی عنوان داشت: تلاش‌گران مجموعه مخابرات استان اصفهان در یک روز 65 سایت شبکه تلفن همراه در استان اصفهان را نوسازی کردند و این در کشور بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان اضافه کرد: شرکت HUAWEI شرکت بزرگ مخابرات چینی امور تکنیکال پروژه نوسازی شبکه تلفن همراه استان اصفهان را برعهده دارد؛ انجام 404 پروژه مخابراتی ظرف یک ماه در استان اصفهان در کشور و خاورمیانه بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.