سرویس: سیاسی 11:40 - جمعه 15 بهمن 1395

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور:

مقدمات تحریم‌ در سال‌های 82 تا 84 کلید خورد/ تهدید به نابودی تل‌آویو و حیفا سایه جنگ را برداشت نه برجام

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور گفت: مدیریت اجرائی فعلی کشور به دنبال فعال کردن و ارتقای فن‌آوری هسته‌ای کشور نیست و طرح این تبلیغات در جامعه که سایه جنگ از سر نظام با برجام برداشته شد یک دروغ بزرگ است.

به گزارش اصفهان شرق، فریدون عباسی شامگاه پنج‌شنبه در مجتمع باقرالعلوم اظهار کرد: سانترفیوژهای هسته‌ای محصول تلاش فکری ملت ایران در تمام حوزه‌های علوم پایه و فنی مهندسی است، اگر ما این فن‌آوری و توانمندی را به دست نمی‌آوردیم، چرخه زندگی ما نمی‌چرخید.

وی افزود: سانترفیوژهای هسته‌ای باعث اختلال زندگی مردم نبود، امروز فن‌آوری فضائی و ماهواره‌ای ما نیاز به فن‌آوری هسته‌ای دارد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه امروز رشته‌های فنی مهندسی، فضائی و هسته‌ای ما به یکدیگر مرتبط است، اعلام کرد: این روزها به بهانه آزمایش موشکی علیه ما تبلیغات می‌شود، به بهانه این اینکه امنیت آمریکا مورد تهدید است ما را تهدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما هیچ تهدیدی برای امنیت امریکا محسوب نمی‌شویم، اظهار کرد: برای انتقال فن‌آوری فضائی و ماهواره‌ای نیاز به فن‌آوری موشکی دوربرد داریم، اگر موشکی نداشته باشیم ماهواره‌های تحقیقاتی، رسانه ای و هواشناسی خود را نمی‌توانیم به فضا بفرستیم.

عباسی با بیان اینکه فن‌آوری هسته‌ای به ما کمک می‌کند تا ابراز دقیق و اندازی گیری رشد داشته باشیم، گفت: خوشبختانه در منطقه استان اصفهان تولید مواد هسته‌ای امکان‌پذیر بود، استان اصفهان به‌ عنوان یک استان صنعتی و با مردمی سخت‌کوش استعداد زیادی دارد.

وی با بیان این که سایت سوخت هسته‌ای در اصفهان است و اصفهانی‌ها نشان دادند توانائی تولید سوخت هسته‌ای را دارند، گفت: بیشتر دانشمندان هسته‌ای ما از استان اصفهان بوده و هستند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی حوزه ساخت و بهره‌برداری از سانترفیوژها در استان اصفهان را از افتخارات این استان دانست و اعلام کرد: در زمان مسؤولیت این  طرح در حال اجرا بود چون استان اصفهان با وجود دانشگاه صنعتی اصفهان و صنایع مختلف استان ظرفیت این حرکت را دارد.

وی گفت: نظام ما در حال حاضر یک قدرت منطقه‌ای محسوب می‌شود و با وجود مشکلات و کمبودها در حال تبدیل‌شدن به یک قدرت جهانی هستیم.

عباسی با بیان اینکه نظام ما در یک پیچ تاریخی قرار دارد، بیان داشت: مردم ما باید چادر فرماندهی معاویه را سرنگون کنند و گول فریب عمرعاص و قرآن‌های بر سرنیزه نخوریم، مالک اشترهای زمان را تنها نگذاشته و ولایتمان را رها نکنیم تا اینکه بتوانیم از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: امروز دشمن در دوره نفوذ بعد از برجام کلیه نهاهایی مثل قوه قضاییه، سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید و هر چیزی به رهبری انقلاب متصل باشد را هدف قرار می‌دهد.

عباسی با بیان اینکه قوام نظام مدیون قوام سیستم رهبری و ولایت‌فقیه است، تصریح کرد: در جریان نفوذ مخالفت با فنآوری هسته‌ای، مخالفت با بخش علمی و فن‌آوری نظام ماست، باید مراقب نفوذ در بخش نخبگان علمی و بخش علمی و فن‌آوری باشیم.

وی بیان اینکه یک عده از جمله بعضی انقلابیون گذشته خسته شده‌اند و از انقلاب و نظام بریده‌اند ولی تبلیغ می‌کنند مردم خسته شده‌اند، تصریح کرد: بعضی از انقلابیون خسته به‌ جای حل مشکلات کشور و نوسازی ناوگان راه‌آهن و اتوبوس به دنبال خرید هواپیما از فرانسه و اروپا هستند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بعد از برجام بعضی تلاش می‌کنند تا برای کشورهای غربی اشتغال ایجاد کنند نه برای داخل کشور اعلام کرد: بعضی تلاش می‌کنند تا رفاه بخش خاصی از جامعه تأمین شود، حقوق نجومی نشان می‌دهد؛ بعضی فقط به دنبال رفاه بیشتر زندگی خود هستند و مردم اهمیت ندارند.

وی افزود: سبقت و سرعت رشد حقوق‌های نجومی به دست نیروهای انقلابی گرفته شد، مردم بدانند تبلیغاتی که در جامعه مطرح می‌شود که سایه جنگ از سر نظام با برجام برداشته شد، تبلیغ یک دروغ بزرگ است، کدام جنگ، هیچ‌کس جرات حمله کردن نظامی به ما را نداشت.

عباسی با بیان اینکه کسانی که مدعی حمله نظامی بودند اگر قصد حمله داشتند حمله کرده بودند، تصریح کرد: صلابت و اقتداری که مقام معظم رهبری در سال 92 از خود نشان دادند و اعلام کردند که اگر به ما حمله کردید تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، مانع از حمله به کشور ما بود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: کسانی که فن‌آوری هسته‌ای به دست آوردند در حال حاضر هستند و خوشبختانه حذف فیزیکی نشده‌اند، درست است که تعدادی از دانشمندان ما اخراج شدند و حتی یکی از آن‌ها در شهرستان خمینی‌شهر کار می‌کند.

عباسی گفت: اگر بخواهیم فن‌آوری بالاتر از دوران قبل برجام دست پیدا کنیم، باید مدیریت کشور تغییر کند، مدیریت فعلی اجرائی کشور به هسته‌ای بودن اعتقاد ندارد.

وی با بیان اینکه دولت همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد ارتباط با غرب گذاشته، تاکید کرد: دولت حتی به ارتباط با شرق هم‌ فکر نمی‌کند، امروز نتیجه را همه شاهد و می‌بینیم دستاوردی برای کشور نداشته است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برجام دستاوردهای مثبتی داشته است، گفت: باید دید چه داده‌ایم و چه گرفته‌ایم، نتیجه برجام این است که کشورهای غربی رشد علم فن‌آوری ما را با سلاح هسته‌ای گره‌زده‌اند و در مجامع عمومی اعلام کردند ما تولید سلاح هسته‌ای می‌کنیم .

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم ما اعلام کردیم آژانس اتمی راست‌گو نیست و دولت‌های گذشته ما مشکلی ندارند، گفت: ابهامات آژانس مربوط به دوره اصلاحات و سازندگی است؛ آقای لاریجانی و جلیلی به‌ عنوان مذاکره‌کننده نماینده تفکرات گفتمان انقلاب در مذاکرات دوره اخیر بودند اما مقدمات تحریم‌ها در دوره آقای روحانی و ظریف در سال 82 تا 84 بود؛ دولت یازدهم هم در مذاکرات دست‌های خود را بالا برد و خود را تسلیم کرد.

عباسی در پایان بیان داشت: در این دوره تمام شرایط را قبول کردند تا حق زندگی کردن را غربی‌ها به ما بدهند، آن ها پذیرفتند مجرم هستند و برجام مجازات ما بود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.