سرویس: اجتماعی 14:00 - جمعه 15 بهمن 1395

مسؤول توزیع شیر آموزش و پرورش اصفهان:

روزانه 890 هزار نفر در استان اصفهان از طرح توزیع شیر استفاده می‌کنند/ توزیع شیر مدارس از 4 بهمن آغاز شده است

مسؤول توزیع شیر آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تعداد افرادی که در استان اصفهان در فرآیند این طرح قرار دارند، 890 هزار نفر است که روزانه این تعداد افراد در 6 هزار 630 واحد آموزشی از شیر مدارس استفاده می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، رمضان همت در خصوص توزیع شیر در مدارس استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به تصمیم کارگروه توزیع شیر، توزیع شیر در مدارس استان اصفهان از 4 بهمن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه توزیع شیر مدارس در سال جاری به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود که در هر دو مرحله به مدت 27 نوبت شیر در مدارس استان‌ها توزیع خواهد شد، افزود: اکنون در اجرای مرحله اول این طرح قرار داریم که تا به امروز سومین نوبت شیر در استان اصفهان در حال توزیع است.

مسؤول توزیع شیر آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: اگر طرح توزیع شیر در مدارس استان اصفهان بعد از عید نوروز ادامه پیدا کند؛ احتمال روی دادن عوارضی این طرح را تهدید می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به گرم شدن هوا، امتحانات و انتخابات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها، 27 نوبت توزیع شیر مدارس تا قبل از عید نوروز تمام خواهد شد، تأکید کرد: برخی از شرکت‌هایی که در سال گذشته با آموزش و پرورش برای توزیع شیر همکاری داشتند، در سال جاری به دلیل مشکلات مالی و قراردادی همکاری خود با این ارگان را ادامه ندادند.

همت با بیان اینکه عدم همکاری برخی از شرکت‌های تولیدکننده شیر برای توزیع شیر در مدارس هیچ وقفه‌ای در اجرای این طرح در آموزش و پرورش ایجاد نکرد، خاطرنشان کرد: جامعه هدف آموزش و پرورش برای توزیع شیر مدارس از پیش‌دبستانی تا دوره دوم متوسطه است، به عبارت دیگر همه دانش‌آموزان استان اصفهان از شیر مدارس بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه هیچ دانش‌آموزی در سطح استان اصفهان از استفاده طرح ارائه شیر در مدارس، محروم نیست، اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزانی، کادر اداری و آموزشی اداره آموزش و پرورش استان اصفهان که در این فرآیند قرار دارند، 890 هزار نفر است که روزانه این تعداد افراد در 6 هزار 630 واحد آموزشی از شیر مدارس استفاده می‌کنند.

مسؤول توزیع شیر آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شیرها در مدارس به دو صورت استریل و شیرهای پاستوریزه توزیع می‌شوند، عنوان کرد: به طور کلی 70 درصد شیر پاستوریزه و 30 درصد شیر استریل در استان اصفهان برای دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

همت در رابطه فرهنگ استفاده از شیر در مدارس گفت: کانون خانواده یکی از عواملی است که می‌تواند در بحث فرهنگ استفاده و آموزش این فرهنگ به فرزندان خود بسیار مؤثر باشد، خانواده‌ها باید فرزندان خود را به استفاده از شیر چه در مدرسه و چه در منزل تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از شیر در خانواده‌ها باید به صورت عادت روزانه فرهنگ‌سازی شود، اضافه کرد: با انجام این فرهنگ‌سازی باید دانش‌آموز در صورت محرومیت استفاده از شیر در یک روز، احساس نگرانی داشته باشد.

مسؤول توزیع شیر آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کانون مدرسه از دیگر کانون‌هایی است که می‌تواند در فرهنگ‌سازی استفاده از شیر تأثیرگذار باشد، بیان کرد: اثرپذیری دانش‌آموزان از عوامل مدرسه بسیار بیشتر از دیگر مکان‌ها است؛ همه عوامل مدرسه باید دانش‌آموزان را به فرهنگ استفاده از این محصول لبنی تشویق کنند.

وی در رابطه وجود مشکلات در رابطه با اجرای طرح توزیع شیر در دولت‌های اخیر، ادامه داد: بحث توزیع شیر جزو یکی از تصمیم‌گیری‌های جدانشدنی دولت‌ها است و همه دولت‌ها خودشان را موظف می‌دانند تا  اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

همت با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر کشورهای جهان طرح توزیع شیر در مدارس انجام می‌شود، افزود: کشور ایران نیز باید مانند دیگر کشورها این طرح را هرساله اجرا کند.

وی در پایان ابراز کرد: علی‌رغم وجود تمام مشکلات در دولت‌ها بحث توزیع شیر در مدارس از حساسیت عجیبی برخوردار بوده که دولت‌ها برای تأمین اعتبار آن، توجه ویژه‌ای داشتند؛ گفتنی است که با پیگیری همه دولت‌ها از سال 1375 تاکنون طرح توزیع شیر در مدارس سراسر کشور به نحو مطلوب انجام شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.