سرویس: اجتماعی 15:06 - جمعه 15 بهمن 1395

معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

امید به زندگی در بین ایرانی ها به 74 سال رسید/ بر اثر آلودگی هوا هر 2 ساعت یک نفر می میرد

معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه امید به زندگی در بین ایرانی ها به 74 سال رسیده است از افزایش مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  اظهار داشت: آلودگی هوا و سلامتی انسان‌ها به هم پیوسته بوده و این در حالیست که تمام حوادث جوی مانند طوفان ، زلزله و سیل در ایران وجود دارد و به تازگی نیز، آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، به آنها اضافه شده است.

وی اظهارداشت: هرچند که آمارهای حوادث طی سال‌های اخیر افزایش یافته، اما تعداد کشته‌ها در این بخش کاهش یافته، ضمن آنکه بیشتر حوادث قادر هستند که مردم را متاثر کنند، حوادث طبیعی بیشترین تاثیر را روی مردم می‌گذارد و زلزله، بیشترین آمار و تاثیرگذاری را داشته است.

خانکه گفت: طی 50 سال گذشته، حوادث مربوط به تغییرات جوی، بیشتر شده و انسان‌ها در  حوادث مربوط به تصادفات و حوادث صنعتی نقش بسزایی داشته‌اند.

وی افزود: ریسک حوادث، در مورد آلودگی هوا نیز به دلیل تاثیر آن بر سلامتی انسان‌ها، بالاست و در واقع تاثیر آن بر سلامتی انسان، سبب می‌شود که موضوع آلودگی هوا را در گروه حوادث بد و فجایع (Disaster) قرار دهیم همچنین بر اثر آلودگی هوا هر 2 ساعت یک نفر می میرد که این مهم باید مورد توجه متولیان سلامت قرار گیرد.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: ایران، کشوری است با حدود 80 میلیون جمعیت که امید به زندگی آن بین 74 تا 76 سال می‌باشد و این در حالیست که ما تمام حوادث جوی مانند طوفان ، زلزله و سیل را داشتیم و به تازگی نیز، آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، به آنها اضافه شده و اگر ارزیابی دقیقی بر تاثیرات آن روی سلامتی و زندگی مردم داشته باشیم، متوجه این حادثه جوی به طور عمیق خواهیم شد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.