سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 09:25 - جمعه 15 بهمن 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

پرستاران با کارهای غیر حرفه ای درگیر شده اند/کارانه باید در قالب تعرفه پرستاری اجرا شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با درگیر کردن پرستاران به کارهای غیر پرستاری، فشار کار زیادی بر آنها تحمیل شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حیدر علی عابدی در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه اظهار داشت: درگیر کردن پرستار به کارهای غیر پرستاری باعث شده که کارهای زیادی به پرستار تحمیل  شود و این در حالی که پرستار دوست دارد زمان بیشتری را صرف بیمار کند اما به دنبال اعتباربخشی است.

وی بیان داشت: مسئولان از فداکاری پرستاران مطلع هستند و به دنبال توجهی که مجلس شورای اسلامی به طرح تحول سلامت داشته، وضعیت خوبی را درحوزه سلامت شاهدیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امید است که با تداوم طرح تحول سلامت بیماران به جز رنج بیماری، رنج دیگر نداشته باشند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه، گروه پرستاری اضافه شده است و فضای جدیدی برای پرستاران به وجود می‌آید که در این راستا امید است افرادی که نیازمند برخی خدمات هستند برای مثال بتوانند در منزل برای بیماران خود پرستار داشته باشند و این فضای کاری جدیدی برای پرستاران است.

عابدی تاکید کرد: امیدوارم با توجهی که مسئولان به پرستاری دارند روز به روز شاهد بهتر شدن وضعیت پرستاران در کشور باشیم.

وی تأکید کرد: امیدوارم پرستاری در دوران پرشکوه جمهوری اسلامی حرکت رو به ارتقایی داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای انقلاب تعداد پرستاران لیسانس شهر اصفهان بسیار کم بود و امروز دانشکده‌های مختلف مشغول به تربیت پرستار هستند.

وی ادامه داد: مشکلاتی در کنار ارائه خدمات پرستاری وجود دارد و آن نفس شغل پرستاری و سختی کار است که از عهده مسئولان خارج است اما می‌توان با توجه به پرستاران این سختی‌ها را کم کرد.

عابدی گفت: فشار کار پرستاران به گونه‌ای است که اضافه‌کار اجباری به پرستاران می‌دهند.

وی تصریح کرد: کارانه باید در قالب تعرفه پرستاری اجرا شود و پرستاری که فشار بیشتری را تحمل می‌کند کارانه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.