سرویس: جهادومقاومت 12:50 - پنجشنبه 14 بهمن 1395

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد

اجتماع یکپارچه مدافعان حرم در مصلای امام خمینی اصفهان

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: جمعه ساعت 9 صبح هم‌زمان با ولادت حصرت زینب(س) اجتماع یکپارچه مدافعان حرم در مصلای اصفهان با حضور جمعی از رزمندگان تیپ فاطمیون و طلاب جامعه المصطفی برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حسن بابایی  اظهار کرد: جمعه ساعت 9 صبح هم‌زمان با ولادت حصرت زینب(س) اجتماع یکپارچه مدافعان حرم در مصلای اصفهان و سایر شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجتماع علاوه بر تیپ فاطمیون متشکل از هیأت‌های افغانستان، طلاب جامعه المصطفی از 15 کشور نیز حضور خواهند داشت.

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه عکس و آثار شهدای مدافع حرم به همت سپاه صاحب‌الزمان خبر داد و گفت: از هیأت‌های مذهبی و عموم مردم اصفهان جهت حضور در این اجتماع بزرگ دعوت به عمل می‌آید.

بابایی به دیدار با جانبازان و عطرافشانی قبور شهدا و دیدار با خانواده شهدای انقلاب در ایام دهه فجر نیز اشاره کرد و یادآور شد: نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی از تاریخ 18 بهمن در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان آغاز به کار خواهد کرد که با توجه به بخش سازمان‌های مردم‌نهاد این نمایشگاه، کانون‌های فرهنگی و هیأت‌های مذهبی نیز حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه از 20 بهمن ماه در ایام شهادت حضرت زهرا (س) قرار می‌گیریم خاطر نشان کرد: به دلیل احترام به این ایام جشن‌های دهه فجر به 15 بهمن روز ولادت حضرت زینب (س) منتقل شده و از 20 بهمن به بعد دهه فجر حال و هوای فاطمی به خود خواهد گرفت، به طوری که هیأت‌های مذهبی به صورت قافله عزا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد.

* به هیأت‌های حامی تشیع انگلیسی مجوز نمی‌دهیم

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری همایش هیأت انقلابی در روزهای گذشته تأکید کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر سکولار نبودن هیأت ها، این همایش جهت تبیین نقش هیأت‌های مذهبی در پیروزی انقلاب در نقاط مختلف استان اصفهان برگزار شده است.

 بابایی تعداد هیأت‌هایی که در استان مجوز دریافت کرده‌اند را 6 هزار هیأت اعلام کرد و گفت: البته هیأت‌هایی نیز هستند که به دلیل وجود پارامترهایی برای ثبت هیأت مثل سوءپیشینه و یا زاویه داشتن با انقلاب درخواست مجوز نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: سازمان تبلیغات به هیأت‌های که وابسته به تشیع انگلیسی باشند، مجوز نخواهد داد که البته تعداد این هیأت ها در استان انگشت‌شمار است.

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به الکترونیکی شدن صدور مجوز یادآور شد: بدون نیاز به مراجعه حضوری و با ثبت‌نام در سامانه طوبی و دریافت کد موقت، مجوز خود را دریافت کنند.

بابایی امتیاز این مجوزها را تثبیت جایگاه حقوقی هیأت ذکر کرد و گفت: طبق قانون اساسی اگر اتفاقی در هیأت‌های دارای مجوز رخ دهد، سازمان تبلیغات می‌تواند از آن‌ها حمایت کند.

وی با بیان اینکه 4 تشکل تخصصی در سازمان تبلیغات عضو کمیته تشکل‌های مردمی هستند،افزود: مجمع کانون‌های فرهنگی_تبلیغی با 9 عضو، شورای هیأت‌های مذهبی متشکل از14 نفر، کانون مداحان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی با مسؤولان جوانی اداره می‌شود که مجری برنامه‌های دهه فجر نیز بوده‌اند.

*غرفه‌های راهپیمایی 22 بهمن

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان به غرفه‌های راهپیمایی 22 بهمن نیز اشاره کرد و گفت: کانون آفتاب پنهان، سرورالرضا، شهدا و مهر آسمان از جمله کانون‌های فرهنگی هستند که در میدان امام غرفه خواهند داشت.

بابایی در پایان خاطر نشان کرد: قرار است غرفه‌ای هم به اعضای هیأت‌های بانوان اختصاص داده شود تا تولیدات خود را در زمینه صنایع‌دستی و محصولات خانگی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در معرض نمایش قرار دهند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.