سرویس: اقتصادی 11:40 - پنجشنبه 14 بهمن 1395

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

بیکار شدن ۲۰ هزار نفر در اولین استان صنعتی کشور طی ۶ ماه

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بیکار شدن ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان در ۶ ماه نخست سال ۹۵، گفت: رکود فراگیر یکی از معضلات اصلی اقتصاد کشور است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام موسوی لارکانی در سومین همایش اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه انتظار از دولت در برنامه ششم این بود که برنامه به‌گونه‌ای تدوین شود که تمام مواد بر اساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری باشد، گفت: متاسفانه رویکرد دولت به گونه‌ای دیگر بوده و تنها 30 حکم از سوی دولت ارائه شد. اما با ورود رهبری دستور داده شد که مجلس راسا برنامه را تدوین کند. در نهایت و بعد از 3 ماه تلاش برنامه‌ای که جامع و کامل باشد فراهم نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه باید به داشته‌های کشور تکیه کرد، افزود: در کشورهای توسعه یافته برای رسیدن به جایگاه فعلی از روشهای اقتصاد مقاومتی و گسترش تولید داخلی استفاده کردند.

موسوی لارکانی با اشاره به افزایش تولیدات رقابت‌پذیر داخلی، گفت: عده‌ای به دلیل آنکه درآمد تیلیاردی در واردات دارند اجازه توسعه تولیدات داخلی را نمی‌دهند متاسفانه توافقاتی که با برخی کشورها صورت گرفته مانند توافق تعرفه ترجیحی با ترکیه سدی در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی است. در حالیکه انبارهای کشور از تولید داخلی پر شده به واسطه تعرفه ترجیحی همچنان واردات از ترکیه ادامه دارد همچنین با قیمت یک دهم آبی که صرف تولید محصولی مانند هندوانه شده یا محصولاتی مانند تخم شبدر، یونجه و آبغوره به ترکیه صادر می‌شود.

وی با اشاره به موضوع رکود فراگیر در اقتصاد گفت: در 6 ماهه اول سال 95 تنها 20 هزار نفر در استان اصفهان که اولین استان صنعتی کشور است بیکار شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید مشوقهای اقتصادی برای بنگاههای کوچک در نظر گرفته شود اما در این باره نباید به حرف بسنده شود. مثلا اعلام می‌شود 600 میلیارد به یک استان در حوزه بنگاههای کوچک کمک شده اما عملا خبری در این حوزه‌ها نبوده است.

موسوی لارکانی در پایان تاکید کرد: فساد اقتصادی به هیچ وجه در شرایط اقتصاد مقاومتی قابل بخشش نیست این در حالیست که تنها در صندوق ذخیره فرهنگیان که در اختیار یک خانواده بوده 12 هزار میلیارد تومان بدهی ایجاد شده است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.