اصفهان شرق

افزایش شش درصدی تصادفات درون شهری/ اصفهانی ها در دی ماه ۹۳ هزار بار جریمه شدند

کدخبر: 124361
1395/11/13 در ساعت 12:50

به گزارش اصفهان شرق، فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری بهمن‌ماه با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: اقدامات بسیار موثری برای ایجاد حس آرامش و امنیت بیشتر در جامعه توسط پلیس انجام شده است.

سردار عبدالرضا آقاخانی در خصوص میزان کشفیات و آمار در حوزه سرقت در دی ماه سال جاری، گفت: سرقت های خرد 6 درصد، سرقت های به عنف 22 درصد، وقوع قتل 17 درصد وتجاوز به عنف 63 درصد همگی با کاهش روبرو بوده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع جرائم خشن 23 درصد کاهش دشته است، خاطرنشان کرد: کشفیات سرقت 7 درصد رشد داشته است، همچنین کشفیات مواد مخدر هشت درصد در دی ماه افزایش کشف داشته که در مجموع 10 ماهه سال جاری 32 انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 102 درصدی کشفیات سلاح در دی ماه 95، گفت: جمع اوری و برخورد با تجهیزات ماهواره ای در دستور کار ویژه نیروی انتظامی قرار دارد که در این زمینه هم شاهد 39 درصدی کشف و جمع اوری در این موضوع هستیم.

سردار آقاخانی با اشاره به میزان تماس های مردمی با سامانه های 197 و 110 اظهار کرد: بیش از 130 هزار تماس با 110 برقرار شده، همچنین بیش از 9 هزار تماس با سامانه نظارت بر پلیس 197 گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت مشاوره و راهنمایی بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: ناجا سرمایه گذاری ویژه ای در این خصوص داشته که با افزایش 12 درصدی مشاوره و راهنمایی در مراکز مشاوره ناجا روبرو بوده ایم ضمنا 33 هزار و 500 مورد در 10 ماهه سال جاری انجام گرفته شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص دستگیری های قاچاقچیان کالا و مواد مخدر در دهمین ماه سال جاری، اظهار کرد: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر با 74 درصد و دستگیری قاچاقچیان کالا 47 درصد و دستگیری سارقان 19 درصد رشد داشته است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه متاسفانه در خصوص تصادفات درون شهری با 6 درصد افزایش روبرو بوده ایم، خاطرنشان کرد: میزان تصادفات در حوزه برون شهری 10 درصد کاهش داشته است، ضمن اینکه چهار درصد در زمینه متوفیان تصادفات درون و برون شهری در دیماه کاهش را شاهد بوده ایم.

وی با اظهار بر اینکه در زمینه فرهنگسازی در حوزه جرائم رانندگی هنوز مشکلاتی را شاهد هستیم، گفت: در مدت دیماه بیش از 93 هزار برگه جریمه صادر شده که نشان از تخطی مردم از قوانین راهنمایی و رانندگی دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در پایانه های استان بالغ بر 34 هزار و 551 گذرنامه کنترل شده است، تاکید کرد: میزان ترددها و کنترل گذرنامه گویای افزایش تردد ها و حضور مسافران در استان اصفهان است.

سردار آقاخانی از انجام بیش از 28 هزار و 418 بازدید از اماکن در دیماه خبر داد.

وی با بیان اینکه در ماه های پایانی سال برنامه های ویژه ای توسط فرماندهی انتظامی استان انجام میگیرد، گفت: خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخر سال تعرض افراد به اماکن و افراد دیگر است.

این مقام مسئول ارشد انتظامی استان اصفهان با اظهار اینکه کارهای ویژه ای در حوزه انتظامی، خدمات قضایی، راهور و پلیس راه برای پایان سال در نظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد: پلیس با مجموعه اقداماتی که انجام خواهد داد روزهای خوشی را همراه با آرامش خاطر شهورندان آرزومند است.

وی با بیان اینکه برخورد با سارقان در دستور کار ویژه پلیس استان قرار دارد، گفت: از 15 اسفندماه طرح های برخورد و کنترل در زمینه کاهش سرقت ها توسط پلیس استان اصفهان اغاز می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به انتخابات در سال آینده اظهار کرد: نیروی انتظامی کمیته و ستاد امنیتی انتخابات خود را تشکیل داده است و با پیش بینی هایی که شده با افزایش حضور مردم پای صندوق های رای روبرو خواهیم بود که این حضور قدرت نظام را به رخ جهانیان می کشاند.

سردار آقاخانی با بیان اینکه براساس تحقیقات مشخص شده که مردم نسبت به برخی از مسائل در حوزه امنیتی و انتظامی از اطلاعت پایینی برخوردارند، گفت: نیروی انتظامی استان اصفهان دیدارها و جلسات چهره به چهره کارشناسان این پلیس را برای مردم به ویژه در مساجد و اماکن عمومی در دستور کار قرا ر داده است.

وی آموزش همگانی و چهره به چهره را از جمله اولویت های پلیس اظهار و تصریح کرد: برنامه ریزی ویژه ای برای اجرای این برنامه در حجم سنگین کرده ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از به مصالحه رسیدن بیش از 79 درصد پرونده هایی که به مشاوره ارجاع داده شده اند، خبر داد و گفت: مشاوره ها نقش بسزایی در کاهش استرس های خانوادگی داشته است.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی بدون اخذ وجه مشاوره های خود را ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه به مناسبت ایام الله دهه فجر یک هفته رییس پلیس های تخصصی در مرکز 197 اصفهان مستقر و پاسخگوی مراجعان خواهد بود، گفت: 16 بهمن رییس پلیس آگاهی، 17 بهمن رییس پلیس فتا، 18 بهمن رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر، 19 بهمن رییس پلیس امنیت پیرامون امور اماکن، 20 بهمن رییس پلیس های راه و راهور و 21 بهمن ماه معاون وظیفه عمومی در مرکز 197 فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خیابان بزرگمهر در ساعت اداری حضور پیدا خواهند کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مردم به شایعاتی که گاهی در فضای حقیقی و مجازی منتشر می شود توجه نکنند و اخبار واقعی را از مبادی رسمی آن دریافت کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز