سرویس: سیاسی 08:00 - چهارشنبه 13 بهمن 1395

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا مطرح کرد

افزایش نقاط گسترش یافته پدافند هوایی به بیش از 3 هزار و 700 نقطه در کشور

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به افزایش نقاط گسترش یافته پدافند هوایی به بیش از 3 هزار و 700 نقطه در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مقایسه توانایی‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا بین دو بازه زمانی سال 59 تا 89 و سال 89 تا 95 حاکی از افزایش بی سابقه توان رزمی و تجهیزاتی این قرارگاه بعد از تشکیل آن است.

به گزارش اصفهان شرق، منطقه پداه مرکزی شهید نصر اصفهانی ، امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در مراسم تودیع و معارفه فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ازدحام مردم در مراسم استقبال از حضرت امام خمینی(ره) را در تاریخ بی نظیر قلمداد کرد و اظهار داشت: سخنرانی قاطع حضرت امام خمینی(ره) در این مراسم، تاج و تخت طاغوت و طاغوتیان را واژگون ساخته و باعث فرار سران رژیم منحوس پهلوی از کشور شد.

وی در ادامه به برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 در یک ماهه گذشته توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در بخش وسیعی از کشور به ویژه پهنه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: از آنجا که مقام معظم رهبری بر نزدیک شدن رزمایش‌ها به واقعیت تأکید ویژه‌ای دارند، این رزمایش بسیار متفاوت از گذشته برگزار شد و بر صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا شلیک موشک‌های پیشرفته را که با تکیه بر دانش و صنعت داخلی کشور ساخته شده بودند نیز یکی دیگر از برتری‌های این رزمایش نسبت به رزمایش‌های قبلی عنوان کرد و گفت: با شلیک این موشک‌ها در جزیزه خارک، بار دیگر قدرت جمهوری اسلامی ایران به رخ بدخواهان منطقه‌ای و بین‌المللی کشیده شد.

صباحی‌فرد به افزایش نقاط گسترش یافته پدافند هوایی به بیش از 3 هزار و 700 نقطه در کشور نیز اشاره کرد و اذعان داشت: مقایسه توانایی‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا بین دو بازه زمانی سال 59 تا 89 و سال 89 تا 95 حاکی از افزایش بی سابقه توان رزمی و تجهیزاتی این قرارگاه بعد از تشکیل آن است.

وی به افزایش دو برابری تعداد سایت‌های راداری در شش سال اخیر اشاره و مطرح کرد: این سایت‌ها که شامل موشک‌هایی با برد چند کیلومتر تا چند هزار کیلومتر را شامل می‌شوند تأثیر به سزایی در ارتقای توان دفاعی کشور ایفا خواهند کرد.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا توانایی رصد و شناسایی حرکات دشمن در پایگاه‌های خود را یکی دیگر از توانایی‌های این قرارگاه عنوان کرد و اذعان داشت: این موضوع باعث رضایت مقام معظم رهبری از این قرارگاه در بخش کشف و شناسایی شده است.

صباحی‌فرد به افزایش دو برابری سایت‌های شنود اطلاعاتی در این بازه زمانی شش ساله نیز اشاره کرد و ادامه داد: افزایش 1.5 برابری موشک‌ها نیز بر ارتقای توان رزمی این قرارگاه بیش از پیش افزوده است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به اقدامات مهم قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در شش سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات نشاندن هواپیمای ریگی است.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا اضافه کرد: در ابتدا خلبان هواپیمای حامل ریگی از نشستن در فرودگاه امتناع ورزید ولی با اقدامات تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس شد.

صباحی‌فرد نشاندن هواپیمای ایساف را نیز یکی دیگر از اقدامات مهم قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا عنوان و خاطرنشان کرد: خلبان این هواپیما نیز که از فراز کشورمان در حال عبور بود، پس از شناسایی با بهانه اینکه این هواپیما یک هواپیمای شخصی است از فرود آمدن امتناع می‌ورزید که این خلبان نیز با گرفتن اخطاری جدی، مجبور به فرود شد و پس از نشستن در فرودگاه، مشخص شد که این هواپیما بر خلاف اعلام خلبان، حامل 108 نظامی بوده است.

وی دستگیری ملبانان آمریکایی در خلیج فارس را نیز حاصل ایفای نقش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا عنوان کرد و گفت: هواپیماهای f18 آمریکایی با تجاوز به مرز هوایی ایران قصد داشتند آسمان کشور را ناامن و از این طریق بتوانند ملبانان را آزاد کنند.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با اخطار به موقع و جدی باعث از بین رفتن این نقشه شوم آمریکایی‌ها شد و در نتیجه ملبانان دستگیر شدند.

صباحی‌فرد در ادامه معرفی آسمان ایران به عنوان امن‌ترین آسمان دنیا توسط eko را نتیجه راه‌اندازی شبکه یکپارچه پدافندی توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا عنوان و بیان کرد: پس از اعلام این آمار، تعداد پروازهای عبوری از فراز آسمان کشورمان به 3 برابر افزایش یافت و از 400 پرواز در روز به حدود 1200 پرواز رسید.

وی در پایان اقدامات امیر سرتیپ دوم اباذر جوکار در مدت فرماندهی منطقه پدافند هوایی مرکزی را درخشان توصیف کرد و سرهنگ ابوالفضل توکلی که یکی از فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا است را به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی معرفی و برای او آرزوی سلامتی و موفقیت در مأموریت‌های محوله کرد.

در این مراسم امیر رضا جهادی ارسی فرمانده ارشد نظامی و قرارگاه ذوالفقار 10 آجا در منطقه اصفهان و همچنین امیر  اباذر جوکار فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی نیز به سخنرانی پرداختند و در پایان مراسم به پاس 32 سال تلاش بی وقفه امیر جوکار از سوی فرماندهان و مسؤولان کشوری و لشکری لوح سپاس و هدایایی به وی اهدا شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.