سرویس: اقتصادی 14:00 - سه شنبه 12 بهمن 1395

استاندار اصفهان گفت:

نمایشگاه بزرگ اصفهان نیمه اول سال آینده بهره برداری می رسد

استاندار اصفهان با ابراز رضایت از روند عملیات ساخت نمایشگاه بین المللی بزرگ اصفهان گفت: با این روند، این نمایشگاه در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش اصفهان شرق،   رسول زرگرپور  در جریان بازدید از عملیات اجرایی پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان افزود: نمایشگاه بین المللی اصفهان یکی از طرح های فاخر این استان است.
وی با بیان این که اصفهان در دهه های 60 و 70، استان تراز اول کشور بود اما در دهه های اخیر در برخی زمینه ها جایگاه خود را از دست داد، افزود: با بهره برداری از پروژه هایی مانند نمایشگاه بزرگ، شهرک سلامت و توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی، اصفهان در جایگاه شایسته خود قرار خواهد گرفت.
استاندار اصفهان با ابراز رضایت از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهارکرد: نمایشگاه بین المللی اصفهان باید دارای زیبایی های بصری، طراحی زیبا، معماری خاص و منطبق با استانداردهای روز جهان باشد.
زرگرپور با اشاره به اینکه اجرای پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان چند سال متوقف شده بود، افزود: عدم رغبت و تمایل سهامداران برای افزایش سرمایه عامل اجرا نشدن این پروژه برای مدت طولانی بود که خوشبختانه با ورود شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان، اکنون این پروژه درحال اجرااست.
استاندار اصفهان اضافه کرد: سازماندهی روند اجرا و انتخاب پیمانکاران با دقت و حساسیت بالایی انجام شده است که باید در طراحی و ساخت این نمایشگاه نهایت دقت انجام شود.
وی از تلاش مسئولان نمایشگاه برای تسریع در عملیات تکمیلی این پروژه تقدیر کرد و افزود: اطمینان دارم که در سال های آینده شهروندان به فکر و ایده ای که برای خلق این بنا به کار گرفته شده است، افتخار خواهند کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این استان در بخش های صنعتی، کشاورزی و میراثی جایگاه بسیار خوبی دارد، درعین حال تصریح کرد: ولی نمایشگاهی که بتواند این تولیدات را به نمایش بگذارد، در این استان وجود ندارد و وجود نمایشگاه بزرگ بین المللی در اصفهان ضرورت دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز گفت: نمایشگاه بزرگ اصفهان در بین پروژه های نمایشگاهی ایران بی نظیر است.
رسول محققیان افزود: در طراحی ساخت این نمایشگاه به ذخیره انرژی و جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده بهینه از انرژی برق و گاز توجه جدی شده است.
وی افزود: زیرساخت های لازم برای استفاده از آب باران و آب های سطحی بمنظور آبیاری فضای سبز، استفاده از چیلرهای جذبی برای کنترل دما، سیستم تصفیه فاضلاب برای بازیافت آب و مواردی مانند آن پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه سازه های طراحی شده در این پروژه از نمایشگاه ‘ هانوفر آلمان ‘ الگو برداری شده است، گفت: استفاده از نمادهای اصفهان و تلفیق سنت و مدرنیته یکی از دغدغه های طراحان پروژه بوده است.
وی، افزایش سهم شهرداری اصفهان تا 60 درصد و سهم اتاق بازرگانی اصفهان تا بیش از 30 درصد را اتفاقی نیکو در این پروژه بیاان کرد و گفت: به رغم رکود موجود در اقتصاد شهر، شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی حمایت های ویژه ای از این پروژه داشتند.
محققیان تأکید کرد: فضای فیزیکی این پروژه تا 75 هکتار قابل توسعه است که رایزنی های لازم برای این امر انجام شده و در مرحله نهایی شدن، قرار دارد.
عملیات اجرایی احداث نمایشگاه بین المللی استان اصفهان شهریور سال 94 با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.
این طرح در زمینی به مساحت 22 هکتار در شرق شهر اصفهان و در دو مرحله احداث می شود.
این طرح شامل فضای سرپوشیده اداری، نمایشگاهی و خدماتی است.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.