سرویس: غیر تولیدی 09:25 - سه شنبه 12 بهمن 1395

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

بدنبال اجرای طرح افزایش بهره وری آب برای کشاورزان شرق اصفهان هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بدنبال اجرای طرح افزایش بهره‌وری آب برای کشاورزان شرق اصفهان هستیم که به صورت دائم خط لوله از یزد به کشت کشاورزان تخصیص دهند.

به گزارش اصفهان شرق، محسن کریمیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تاکنون با برگزاری شش تا هفت جلسه با استانداری درصدد اجرا و عملیاتی کردن طرح ویژه افزایش بهره وری آب برای کشاورزان شرق اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه در صورت اجرای این طرح دیگر نگران تامین آب برای کشت محصولات کشاورزان شرق اصفهان نخواهیم بود، ادامه داد: در صورت بارندگی‌های مکفی، بهار سال آینده آب برای کشت باز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره میوه شب عید نیز تصریح کرد: طبق دستور وزیر کشاورزی، سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها مسئولیت تامین میوه شب عید به ویژه پرتقال و سیب را بر عهده گرفتند، در همین جا اعلام می کنیم که این دو میوه برای ایام نوروز در بازار به خوبی موجود خواهد بود و هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

کریمیان اضافه کرد: شرایط مشابهی نیز برای گوشت مرغ وجود دارد و این محصول نیز در ایام نوروز به خوبی عرضه خواهد شد و شهروندان از این حیث دغدغه ای نداشته باشند.

وی با انتقاد از گزارش صدا و سیما با موضوع معدوم کردن سیب زمینی و پیاز که چندی پیش به روی آنتن رفت، اظهار کرد: این گزارش کذب بود و حتی یک گرم سیب زمینی و یا پیاز معدوم نشد و این گزارش التهابی در بازار رقم زد که تبعاتی برای استان های همجوار نیز داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: این سازمان باید منافع مصرف کننده و تولید کننده را بطور یکسان و عادلانه تامین کند و به این موضوع نگاه جانبدارانه ندارد.

وی با وجود معضل بی آبی، بطور سالانه حدود ۶.۵ میلیون تن انواع محصولات در این استان تولید می شود، اضافه کرد: استان اصفهان در بسیاری از تولیدات کشاورزی رتبه های برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.

کریمیان گفت: این استان در تولید شیر و مرغ و گلرنگ در کشور در جایگاه نخست قرار دارد و در تولید محصولات گلخانه ای جایگاه دوم را دارد، همچنین ۱۰ درصد از پرورش دام و طیور کشورمان در استان اصفهان انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به شرایط نامطلوب آبی و خشکسالی ها در مناطق مختلف کشور و به ویژه در استان اصفهان، گفت: طرح تعادل بخشی منابع آبی نیز برای کشاورزان شرایط نامناسب تری را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.