سرویس: اقتصادی 10:35 - دوشنبه 11 بهمن 1395

استاندار اصفهان:

نظارت برای کنترل قیمت‌ها در ماه‌های پایانی سال افزایش می‌یابد/ افزایش 25 درصدی خرید پرتقال شب عید

استاندار اصفهان از سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات حکومتی خواست در چند ماه پایانی سال نظارت خود را برای کنترل قیمت‌ها افزایش دهند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در کمیسیون تنظیم بازار استان، ضمن تأکید بر تشکیل مستمر جلسات اظهار داشت: این کارگروه با دو هدف عمده در ارتباط با برخورد با گران‌فروشی برخی از اقلام از طریق تعزیرات حکومتی و انعکاس کمبود احتمالی اقلام مصرفی خانوارها به مسؤولان کشوری برای پیگیری و رفع مشکل تشکیل جلسه می‌دهد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز، افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیسیون تأمین اقلام مورد نیاز شب عید است و به همین منظور یک هزار و 500 تن سیب و 2 هزار و 500 تن پرتقال توسط سازمان تعاون روستایی برای تنظیم بازار شب عید خریداری می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طبق مصوبه‌ کارگروه تنظیم بازار تهران مقرر شده است که خرید پرتقال شب عید 25 درصد افزایش یابد، گفت: بر همین اساس خرید 625 تن پرتقال به میزان مصوب استان اضافه خواهد شد که باید این میزان را اتحادیه تأمین کند.

زرگرپور افزایش قیمت حبوبات را ناشی از فصلی بودن این محصول عنوان کرد و بیان داشت: محدودیتی برای ورود شکر به بازار وجود ندارد و مجوز خرید 2 هزار تن برنج نیز داده شده است که باید به صورت مستمر وارد بازار شود تا قیمت این محصول کنترل شود و روند افزایش قیمت‌ها در بازار شکسته شود.

وی از سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات حکومتی خواست در چند ماه پایانی سال نظارت خود را برای کنترل قیمت‌ها افزایش دهند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت قیمت‌ها به خصوص گوشت قرمز و سفید، شیر، حبوبات و شکر به جلسه ارائه شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد در رابطه با اثرات آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بر تولید مرغ و تخم مرغ جلسه‌ای در آینده‌ نزدیک تشکیل و تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.