سرویس: غیر تولیدی 17:05 - یکشنبه 10 بهمن 1395

معاون اداره کل ارشاد استان اصفهان مطرح کرد

گذشت حوزه هنری و حمایت مالی شهرداری، شروط ارشاد برای اکران فیلم‌های فجر/ اکران 24 فیلم در سال گذشته؛ سهم امسال فقط 8 فیلم!

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هنوز دیر نشده و فرصت هست اگر مسؤولان فرهنگ اصفهان حمایت مالی کنند این امکان وجود دارد که سینماهای دیگر را نیز به اکران‌های جشنواره فیلم فجر اضافه کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، پرویز طاهری با توجه به کاهش تعداد سینماهای اکران کننده جشنواره فیلم فجر امسال در اصفهان اظهار کرد: سال گذشته سه سینما در اصفهان به اکران 24 فیلم از جشنواره پرداختند اما با توجه به زمان برگزاری جشنواره هر کدام از مسؤولان فرهنگی شهر معذوریت‌های بودجه‌ای داشتند و چیزی که در توان اداره ارشاد بود همین یک سینما با یک باکس 8 عددی از فیلم‌های جشنواره برای جشنواره امسال است.

وی افزود: سال گذشته هم مثل امسال که قرار بود به استقبال جشنواره برویم، 2 سینما و یک سینمای جنبی میزبان علاقه‌مندان به سینما بود که فیلم‌های متنوعی در بخش‌های مختلف جشنواره به نمایش درآمد اما امسال با توجه به هماهنگی‌های انجام گرفته فقط یک باکس با یک سینما آماده شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: الآن هم دیر نشده و فرصت هست اگر مسؤولان فرهنگ اصفهان مثل حوزه هنری، شهرداری و …. حمایت مالی را در این موضوع داشته باشند این امکان وجود دارد که سینماهای دیگر را نیز به اکران‌های جشنواره اضافه کنیم.

*سازمان‌های فرهنگی شهر حمایت کنند

وی خاطرنشان کرد: شرایط بودجه‌ای پایان سال موجب شده تا هنوز سازمان‌های فرهنگی شهر اصفهان نتوانند بودجه لازم برای حمایت‌های مالی از جشنواره امسال را در دستور کار قرار دهند چرا که برنامه‌های جشنواره به شکلی است که همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند تا این اتفاق خوب برای مردم بیفتد.

طاهری با اشاره به ضرر کردن مردم از این کمبود بودجه بیان کرد: هر چند از همه دستگاه‌ها برای حمایت‌هایی که تا الآن داشتند تشکر می‌کنیم اما اگر هر کدام از دستگاه‌ها به دلیل معذوریت‌هایی که دارند حمایت‌های لازم را نداشته باشند در این بین مردم هستند که ضرر می‌کنند.

 

وی گفت: امسال پک فیلم‌ها را جشنواره معین کرده و قابلیت انتخاب فیلم نداریم اما هنوز این امکان برای ما وجود دارد هرچند با هزینه بیشتر ولی بعضی فیلم‌های خاص را به صورت تکی انتخاب کنیم و در اصفهان به نمایش بگذاریم.

*اگر حوزه هنری گذشت کند و شهرداری حمایت مالی؛ ارشاد فیلم‌ها را اکران می‌کند

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: اگر حمایت مالی صورت بگیرد و بتوانیم سینماهای دیگری را اضافه کنیم قطعاً تعداد فیلم‌ها افزایش می‌یابد و یک پک 8 تایی فیلم دیگر هم به اکران‌های امسال افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: زمان اکران فیلم‌ها در جشنواره امسال کم‌تر از سال گذشته شده است چرا که سال گذشته حدود 11 روز اکران فیلم داشتیم که امسال به 8 روز تقلیل یافته است و این کاهش زمان ‌بر روی تعداد فیلم‌های هر پک تأثیر گذاشته است.

طاهری با توجه با تغییر برنامه سینماها در ایام جشنواره گفت: با توجه به اینکه سینماها 10 روز از برنامه اکران فیلم‌های خود خارج شده و به اکران فیلم‌های جشنواره می‌پردازند و این برای حوزه هنری هزینه بر است و انتظار دارند تا این هزینه به این حوزه نیمه خصوصی پرداخت شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان گفت: اگر حوزه هنری از این هزینه‌ها گذشت کند و شهرداری اصفهان هم به کمک مالی در این زمینه بپردازد ما هم قول می‌دهیم از تمام توان استفاده کنیم تا بتوانیم فضای اضافه شدن سینمای دیگر را برای مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.