سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:05 - یکشنبه 10 بهمن 1395

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

60 درصد جمعیت بالای 30 سال چاق هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 60 درصد جمعیت بالای 30 سال چاق هستند که به خاطر استفاده زیاد از نمک مبتلا به چاقی شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق،  رضا خدیوی پیش از ظهر امروز در همایش مبارزه با سرطان اظهار کرد: بروز موارد سرطان در جامعه پزشکی مؤید این است که فقط ناآگاهی باعث پیشگیری از بیماری نمی‌شود و بعد از آگاهی بخشی به مردم باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم.

وی افزود: مؤلفه لازم برای ارتقای سلامت افراد، دسترسی به خدمات سلامت است؛ برای این مسأله حضور افراد ارائه دهنده خدمت از جمله سرطان بسیار مهم بوده چرا که دومین عامل مرگ در ایران، سرطان اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: ارتقای سواد به صورت فعالانه باید توسط صاحب نظران این حوزه در جامعه اجرا شود؛ خدمات غربالگری، آموزش‌ها و خدمات مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه بیشتری برای مبارزه با سرطان شود.

وی با بیان این که آنچه انجام می‌دهیم در راستای رعایت حقوق شهروندی است، تأکید کرد: پویش ملی مبارزه با سرطان در اطراف شهر اصفهان کار خود را آغاز کرده است و در مجموع 11 هزار و 831 نفر در شش ماه گذشته در این طرح ارزیابی شدند که بالغ بر 18 سرطان کشف شده است؛ در مجموع سالانه 85 هزار سرطان در کشور کشف می‌شود.

خدیوی ادامه داد: در این مدت در اطراف شهر اصفهان این تعداد سرطان کشف‌شده است که بسیار ناچیز است اما همین کشف‌ها بسیار مهم بوده‌اند چرا که اکثر سرطان‌های کشف شده، ابتدای بروز خود در بدن بیماران بوده‌اند و به موقع شناسایی شده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه 60 درصد جمعیت بالای 30 سال چاق هستند که به خاطر استفاده زیاد از نمک مبتلا به چاقی شده‌اند، اضافه کرد: کاهش بروز سرطان در دهه‌های آینده در بین مردم با کمک پویش ملی مبارزه با سرطان انجام می‌گیرد.

 پویش ملی مبارزه با سرطان این همایش را با شعار سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید، برگزار کرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.