سرویس: اجتماعی 14:08 - یکشنبه 10 بهمن 1395

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان:

کودکان کار اصفهان عمدتاً از اتباع خاص هستند/ امکان فروش مواد مخدر در هر مکانی وجود دارد

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: کودکان کاری که در اصفهان مشغول دست‌فروشی در حاشیه زاینده‌رود هستند را عمدتاً اتباع خاص تشکیل می‌دهند.

به گزارش اصفهان شرق، جهانگیر کریمی با اشاره به برقراری امنیت کامل در سطح شهر، پارک‌ها و معابر عمومی اظهارکرد: کیوسک‌های پلیس در تمامی نقاط حساس شهر وجود داشته و در این زمینه کمبودی از نظر تعداد کیوسک پلیس در اصفهان وجود ندارد.

* برخورد با فروش مواد مخدر پیچیده است

وی با اشاره به وضعیت فروش مواد مخدر در اصفهان به خصوص در پارک‌ها افزود: امکان فروش مواد مخدر در هر مکانی وجود داشته و پارک‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند، برخورد با فروش مواد مخدر متناسب با پیچیدگی‌های خاص این پدیده صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وضعیت برخورد پلیس با تکدی‌گری در سطح شهر اصفهان گفت: این موضوع پس از شناسایی توسط مأموران شهرداری پیگیری و به نیروی انتظامی تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت برخورد با دست‌فروشان تصریح کرد: برخورد با پدیده دست‌فروشی نیز قوانین مربوط به خود را داشته که وظیفه برخورد با دست‌فروشان غیرمجاز در محل‌های غیرمجاز برعهده شهرداری است.

* برخورد با دست‌فروشی در اتوبوس بر عهده شهرداری است

کریمی با بیان اینکه محل‌هایی مثل جمعه‌بازار برای برخی از دست‌فروشان «مجاز» اعلام می‌شود، اذعان داشت: لازم به ذکر است که دست‌فروشی در اتوبوس، مترو و دیگر مکان‌های عمومی که برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کند، طبیعتاً شهرداری وارد عمل شده و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به چگونگی برخورد با کودکان کار در سطح شهر اصفهان عنوان کرد: تعاریف متفاوتی برای کودکان کار وجود دارد اما آنچه که در اصفهان بیشتر به چشم می‌خورد، دست‌فروشی کودکان در پارک‌ها یا سر چهارراه‌هاست که بسیار هم محدود بوده و شهرداری نیز به طور مرتب آن‌ها را جمع‌آوری کرده و تحویل بهزیستی می‌دهد.

* اصفهان عمدتاً از اتباع خاص هستند

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کودکان کاری که در اصفهان مشغول دست‌فروشی در حاشیه زاینده‌رود هستند را عمدتاً اتباع خاص تشکیل می‌دهند اما برنامه‌ریزی جهت شناسایی و ساماندهی کودکان کار به صورت کلی در دستور کار بهزیستی است.

وی در پایان با اشاره به وظیفه نیروی انتظامی در قبال برخورد با کودکان خیابانی اظهارداشت: دست‌فروشی کودکان کار و خیابان در حوزه جرایم نیروی انتظامی محسوب نمی‌شود و ساماندهی آن‌ها برعهده بهزیستی و شهرداری است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.