سرویس: اجتماعی 16:00 - شنبه 09 بهمن 1395

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

نقش شهرداری‌ها و شوراها در تدوین «سند معماری و شهرسازی» کلان‌شهرها نادیده گرفته شد

امینی از نادیده گرفته شدن دوباره نقش شهرداری‌ها و شوراها که نمایندگان مردم و متولیان امر مدیریت شهری هستند در تدوین سند معماری و شهرسازی کلان‌شهرها گلایه کرد.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در یک‌صد و شصت و پنجمین جلسه علنی این شورا با اشاره به تصویب سند معماری و شهرسازی کلان‌شهرها در هفته گذشته اظهار کرد: در این سند که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و ارکان دولتی تدوین‌شده بود، اثری از نظر شوراهای اسلامی و شهرداری در آن دیده نمی‌شود.

رضا امینی بابیان اینکه این مسئله در مسیر اجرا با مغایرت‌هایی روبرو خواهد شد، تأکید کرد: در این سند دوباره نقش شهرداری‌ها و شوراها که نمایندگان مردم و متولیان امر مدیریت شهری هستند نادیده گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از دو ماه به پایان سال باقی‌مانده است، گفت: هرساله از 15 اسفندماه از مجوزهای حفاری در سطح شهر جلوگیری می‌شود، ولی در حال حاضر شاهد انجام برخی از پروژه‌های توسعه و اصلاح فاضلاب شهری در برخی از مناطق هستیم که لازم هست در اسرع وقت این پروژه به اتمام برسند تا مشکلات تردد را در شهر ایجاد نکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اجرای خطوط اتوبوس‌رانی تندروی شرقی غربی اصفهان تصریح کرد: در برخی از مناطق شمال غربی اصفهان روند پیشرفتان با تأخیر مواجه شده است که مدیریت شهری برای تسریع پایان رساندن این موضوع باید گام‌های اساسی بردارد تا مردم از ثمرات آن منتفع شوند.

امینی بابیان اینکه سیستم مکانیزه شهرسازی به شفاف‌سازی امور در مناطق شهری کمک شایانی می‌کند، خاطرنشان کرد: البته در برخی از مناطق شفاف‌سازی‌های مناسب انجام‌نشده است که هر چه سریع‌تر باید مورد اصلاح قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت خط‌کشی‌های معابر شهری، اظهار کرد: گاهی معابری وجود دارد که خط‌کشی عابران پیاده در یک‌طرف به موانعی برخورد می‌شود که باید معاونت حمل‌ونقل ترافیک با همکاری معاونت‌های عمران و خدمات شهری مناطق برای رفع آن قدم بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: شاهپور بختیار با مجموعه اقدام‌های بیهوده خود در تلاش بود تا از ورود امام خمینی (ره) جلوگیری کند ولی اعتراض‌های شدید مردمی و انقلابی گری انقلابیون راه را برای ورود حضرت امام (ره) باز کرد و زمینه ایجاد حکومت اسلامی در کشور به وجود آمد.

امینی با اشاره به فشارهای خارجی و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در پی وقوع انقلاب اسلامی در ایران، گفت: ایستادگی مردم کشور با هدایت‌های رهبری هرگونه حربه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است.

وی اتکا به قدرت لایزال الهی، حاکمیت اسلام، اتکا به قدرت درونی، جلوگیری از هضم انقلاب اسلامی در قدرت‌های شرق و غرب، تشکیل بسیج و نهادهای ارزشی را ازجمله ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب بیان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به‌روز فناوری فضایی اظهار کرد: با بروز و ظهور توان دانشمندان داخلی کشور امروز ایران جزء هشت کسور برتر جهانی دارای چرخه اصلی فضایی است که نشان از قدرت بالای علمی در کشور دارد.

امینی همچنین از دو طرح پیشنهادی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای شناخت ساختمان‌های در معرض آسیب و پلاک‌کوبی ایمنی برای ساختمان‌ها در هفته گذشته خبر داد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.