سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:40 - شنبه 09 بهمن 1395

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان:

آب چاه‌های فلمن اصفهان خشکیده است/ جزئیات جلسه مجمع نمایندگان اصفهان با وزیر نیرو

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه نیاز است هرچه سریع‌تر سامانه دوم آبرسانی به اصفهان اجرا شود، گفت: با توجه به شرایط موجود آب چاه‌های فلمن اصفهان نیز خشکیده و آبرسانی مورد نیاز تقریبا با مشکل روبه‌رو شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره نتیجه سئوال از وزیر نیرو که به امضای 19 نماینده استان اصفهان رسید، اظهار داشت: به‌دنبال این سئوال معاونان و شخص وزیر پیگیر برگزاری جلسه‌ای با نمایندگان استان بودند که این جلسه 3 ماه پیش با حضور اعضاء مجمع نمایندگان استان و همچنین همه معاونان وزارت و شخص وزیر نیرو برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مباحثی مربوط به سامانه دوم آب‌رسانی به شهرستان‌های استان اصفهان که یکی از ضروریات استان است مطرح شد، سامانه نخست تونلی است که آبرسانی را از اشترجان انجام می‌‌دهد و قدمت 50 ساله دارد، در این راستا چند مرتبه مشکلاتی ایجاد شده بود و اخیراً به علت گل‌آلود شدن آب یکی دو روز تأمین آب شرب با مشکل روبه‌رو شد، بنابراین عنوان شد که ناچار هستیم سامانه دوم را اجرایی کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه وزارت نیرو و همچنین مسئولان استان اصفهان به این نتیجه رسیده‌اند که نیاز است هرچه سریعتر سامانه دوم اجرا شود، گفت: در مجموع 14 مترمکعب آب در ثانیه برای تامین آب آشامیدنی استان نیاز داریم که سامانه اول می‌تواند 10 متر آبرسانی داشته باشد و مابقی آن از چاه‌ها تامین می‌شود، که البته با وجود خشکی زاینده رود آب چاه‌ها هم تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود آب چاه‌های فلمن اصفهان نیز خشکیده و آبرسانی مورد نیاز تقریبا با مشکل روبه‌رو شده است، به عنوان مثال اکنون در فصل زمستان هستیم اما در طبقات دوم به بالای ساختمان‌ها با کاهش فشار آب روبه‌رو هستیم که در تابستان این موضوع بیشتر احساس می‌شود.

موسوی‌لارگانی درباره راهکارهای ارائه شده برای تأمین آب شرب اصفهان، افزود: دولت بارگزاری‌های اضافه بر تونل اول، دوم و سومی که هنوز هم به بهره‌برداری نرسیده، داشته است، دولت آنچه سهم آب داشته را اضافه‌تر فروخته است، اما نکته‌ای که جای تامل دارد بحث انتقال آب به استان همجوار است، قرار بوده زمانی که تونل سوم به اتمام رسید این آب انتقال یابد، آبی که الان منتقل می‌شود براساس افزایش جمعیت در چشم انداز 20 و 30 ساله در نظر گرفته شده، بنابراین تأمین آب شرب برای مردم استان سخت است، چون همه آب برای شرب صرف نمی‌شود و مصرف کشاورزی هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: بحث انتقال آب از سمیرم به کرمان نیز مطرح بوده است، ما عنوان کردیم با توجه به اینکه استان اصفهان مشکل آب شرب دارد اجازه این موضوع را نمی‌دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه پیش بینی شده بود آب از بهشت آباد برای فلات مرکزی منتقل شود، گفت: هنوز اعتقاد داریم برای این انتقال باید تونل حفر شود، این تصمیم ناشی از 15 سال کار کارشناسی است، اکنون با توجه به اعتراضاتی که شده قرار است آب با لوله منتقل شود اما با توجه به اینکه اکنون بزرگترین مشکل استان اصفهان تأمین آب شرب 6 میلیون نفر است پیگیر این موضوع از طریق وزیر نیرو هستیم.

وی تصریح کرد: انتقال آب از بهشت آباد برای تأمین آب شرب تقریبا مورد موافقت قرار گرفته است و کار به صورت غیررسمی در حال انجام است، با این حال قرار بود بودجه‌ای اختصاص داده شود چون مقداری که اختصاص یافته بسیار کم است و ما این اعتراض را به نوبخت معاون رئیس‌جمهور عنوان کردیم.

‌موسوی‌لارگانی گفت: مقرر شد که با حضور 4 نفر از نمایندگان شامل آقایان فولادگر، کوهکن، حاجی و بنده جلسه‌ای را با کارشناسان بودجه داشته باشیم تا در بودجه 96 رقم‌هایی که برای بحث پروژه‌های اصفهان مورد نیاز است افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.