اصفهان شرق

موضع شفاف امام در ستیز با آمریکا/ ظلم‌ستیزی انقلاب هیچگاه اجازه نمی‌دهد با آمریکا سازش کنیم

کدخبر: 124110
1395/11/09 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام محمد عمومی در خانه انقلاب اسلامی اصفهان در رابطه با بررسی سیره امام خمینی(ره) در استکبار ستیزی، اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی اهداف و روش‌های خاص خود را دارند که در طول حیات انقلاب اسلامی آن را با جدیت دنبال کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: قطع ارتباط ملت با پیشینه مذهبی خود، تضعیف روحیه و ایجاد انفعال در مردم، ترویج فساد اخلاقی، سست کردن همت مردم و جوانان، القای ناکارآمدی دین در صحنه سیاست، خاموش کردن روحیه جهادی و بزرگنمایی توانمندی غرب از جمله روش‌های مهم استکبار در تضعیف جمهوری اسلامی است.

مدیریت مدرسه عالی فقه دارالهدی کاهش قدرت تحلیل نخبگان را یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن اعلام کرد و اذعان داشت: همان‌گونه که در صحبت‌های مقام معظم رهبری نیز بارها اشاره شده، دشمن همیشه سعی دارد با ایجاد خطای محاسباتی در تحلیل نخبگان، نظام جمهوری اسلامی را از مسیر منحرف سازد.

عمومی تئوری سازی را یکی از ویژگی‌های بارز دشمن دانست و اضافه کرد: دشمن همیشه و در همه این سال‌ها با نو کردن تئوری‌های قبلی و رنگ و لعاب دادن به اندیشه‌های خود پروژه نفوذ در اذهان مردم را دنبال کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ارائه تصویر تاریک از آینده از جمله سیاست‌های دشمن در طی این سال‌ها بوده و در کنار آن تلاش شده شکاف بین ایران و دوستداران انقلاب به وسیله ایجاد جنگ‌های نیابتی ایجاد شود.

این مدرس فقه صحبت‌ها و مواضع امام خمینی(ره) در رابطه با استکبارستیزی را کاملاً شفاف ارزیابی کرد و گفت: در کلام امام بارها به مستکبر بودن آمریکا صراحتاً اشاره شده و به زعم امام، مهم‌ترین مسأله ای که کشورهای اسلامی با آن مواجه بودند و هستند، آمریکا است.

عمومی مشکل انقلاب اسلامی با آمریکا را مشکلی محتوایی دانست و ابراز داشت: ظلم‌ستیزی انقلاب هیچگاه اجازه نمی‌دهد با آمریکا سازش کنیم و پیام امام نیز در شاخص قرار دادن رفتار دشمن در برابر رفتار کاملاً روشن است.

وی در این رابطه تصریح کرد: امام فرمودند همیشه حواسمان باشد کار ما مورد تأیید دشمن است یا مورد رد آن و این شاخص مهمی در سنجش صحیح بودن رفتار ما است.

مدیریت مدرسه عالی فقه دارالهدی در خاتمه گفت: راهبردهای مقابله با استکبار را می‌توان در قطع نفوذ، آگاهی از حیله‌های دشمن، اعتماد به نفس و خودباوری، افزایش محبت بین مسلمانان، صلابت در مقابل دشمنان، عدم واهمه از اتهامات دشمن، صبر و استقامت و بازگشت به اسلام و قرآن جست‌وجو کرد.

انتهای پیام/فارس