سرویس: دین و اندیشه 10:36 - شنبه 09 بهمن 1395

رئیس حوزه علمیه اصفهان؛

فاصله و جدایی از قرآن عامل بسیاری از مشکلات جامعه است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: فاصله و جدایی از قرآن در جامعه عامل بسیاری از مشکل های جامعه بشری است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته افزود: قرآن بهترین دستورهای زندگی را ارائه می دهد که این دستورها مایه سعادت دنیا و آخرت انسان است اما دوری از آن، مشکل اجتماعی و فردی ایجاد می کند.
وی بیان کرد: انس و ارتباط با قرآن بسیار مهم است و برقراری ارتباط موجب نورانی شدن دل و دوری از تاریکی دل و شقاوت دل می شود.
رئیس حوزه علمیه اصفهان، قرائت آیات قرآن را نخستین مرحله ارتباط با قرآن اعلام کرد و گفت: تا حدی که می توانیم در طول شبانه روز قرائت قرآن انجام دهیم و دل خود را نورانی کنیم و از برکات معنوی آن بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از وقت مردم برای شایعه پراکنی، غیبت یا کارهایی که سودی ندارد سپری می شود، تصریح کرد: بخشی از این وقت می تواند صرف قرائت قرآن و ارتباط با این کتاب الهی شود اما برخی افراد فرصتی را برای این کار اختصاص نمی دهند و در برقراری ارتباط با قرآن کوتاهی می کنند که مردگی دل، مصداقی از عواقب عدم ارتباط با قرآن است.
آیت الله مظاهری با اشاره به اهمیت روان خوانی و تمرین برای قرائت صحیح قرآن گفت: خواندن قرآن و فراگیری روانخوانی و صحیح خوانی قرآن یک ضرورت است و نباید مورد بی مهری قرار گیرد که با وجود سواد و دانش بالا ازقرائت صحیح قرآن عاجز باشد.
وی به قرائت قرآن در صبح و شام نیز اشاره کرد و یادآورشد: آغاز روز با قرائت قرآن سنت دیرینه جامعه اسلامی است و باید این اهتمام و همت وجود داشته باشد که قرائت قرآن در تقویت حافظه و رفع مشکلاتی روحی و جسمی رفع شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.